شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان آمریکایی یک شکبیه مصنوعی را با موفقیت به چشم ۲ بیمار در آستانه نابینایی ایمپلنت کرده و به آنها امکان دادند اشیا، نور و مردم اطراف خود را ببینند

به گزارش مهر، پژوهشگران مرکز چشم دانشگاه میشیگان این جراحی را برای بیماران مبتلا به رتینیت پگمنتوزا (RP)انجام دادند که در مرحله نهایی بیماری قرار داشتند. (RP)بیماری چشمی تحلیل رونده، نابینا کننده و مهمترین علت شب کوری است.

این پژوهشگران با ابزار خرسندی از پیشرفت صورت گرفته در بهبود دید این بیماران ابراز امیدواری کردند این شبکیه مصنوعی به بیماران کمک می‌کند اشیا نور و مردم اطرافشان را ببینند.

آنها بر این باورند که این ابزار به این بیماران کمک می‌کند اندکی بهتر در منزل حرکت کنند، مستقل‌تر شوند و از دیدن چیزهایی که برای بقیه عادی است لذت ببرند.

این ابزار که Argus II Retinal Prosthesis System نام دارد توسط اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا به تایید رسیده است. این پروتز شبکیه تا زمانی که بیمار کاملا از جراحی بهبود نیابد، فعال نمی‌شود.

پس از جراحی بیمار تحت آموزش قرار می‌گیرد تا با این دید جدید، سازگار شوند ؛ فرایندی که یک تا سه ماه طول می‌کشد.

پیش از این نیز یک گروه از محققان انگلیسی با استفاده از ژن درمانی موفق به احیای دید 6 بیمار شدند. اﯾﻦ ﺟﺮاﺣﯽ ﺷﺎﻣﻞ وارد ﮐﺮدن ﯾﮏ ژن ﺑﻪ ﺳﻠﻮل‌ھﺎی ﭼﺸﻤﯽ ﻣﯽ‌ﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺳﻠﻮل‌ھﺎی ﺗﺸﺨﯿﺺ دھﻨﺪه ﻧﻮر را اﺣﯿﺎ ﮐﻨﺪ.

ﭘﺰﺷﮑﺎن ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ اﯾﻦ درﻣﺎن ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮای درﻣﺎن اﺷﮑﺎل راﯾﺞ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

کد خبر 247926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز