همشهری آنلاین: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که پس از به دست آوردن پیشرفتهای اخیر با ایران، زمان آن فرا رسیده که به مسائل " دشوارتر " برنامه‌ هسته‌ای ایران، از جمله مطالعات ادعایی پرداخته شود.

یوکیا آمانو

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت:‌ ما با اقداماتی شروع کردیم که عملی هستند و اجرای آنها آسان است و پس از آن به سراغ چیزهای دشوارتر خواهیم رفت.

آمانو با اشاره به ادعای برخی کشورها مبنی بر تهدید ایران درباره‌ی ابعاد نظامی انرژی هسته‌ای در گذشته که از آن به عنوان مطالعات ادعایی یافت می‌شود افزود: مسلم است که ما مایلیم مسائل مربوط به " ابعاد نظامی احتمالی" را در گامهای بعدی قرار دهیم. ما در این زمینه قبلا صحبت کرده‌ایم و در دیدار بعدی به صحبت‌ درباره‌ی آن ادامه خواهیم داد.

نشست بعدی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ 8 فوریه (19 بهمن) برگزار خواهد شد.

توافقی که در تاریخ 11 نوامبر سال 2013 برای بهبود نظارت بر برنامه‌ی هسته‌ای ایران بین ایران و آژانس امضا شد شامل 6 گام از جمله بازدید اخیر بازرسان آژانس از معدن اورانیوم گچین و بازدید از راکتور اراک در ماه دسامبر بود.

ولی در این توافق که از توافق 24 نوامبر بین ایران و گروه 1+5 در ژنو جدا است اشاره‌ای به ادعاهای برخی کشورها مبنی بر این که ایران پیش از سال 2003 تحقیقاتی در زمینه‌ی ابعاد نظامی احتمالی داشته است ، نشده است.

آمانو در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه، گفت که طبق توافق 24 نوامبر ( 23 آبان سال 93) " همه‌ مسائل گذشته و حال" باید حل شود.

کد خبر 247771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز