همشهری آنلاین: مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: مقرری ۶ ماه اول سال ۹۳ دانشجویان بورسیه خارج از کشور، بعد از ابلاغ بودجه و تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، میزان مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور از سال 89 ثابت مانده بود و رایزنان علمی و نمایندگان ایران در خارج از کشور همگی بر افزایش میزان مقرری اتفاق نظر داشتند. بر همین اساس افزایش مقرری بورسیه‌های خارج از کشور به تصویب کمیسیون اجتماعی دولت رسید و قرار شد این موضوع به تصویب هیات دولت نیز برسد و از ابتدای سال آینده مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور بسته به کشور محل تحصیل بین 10 تا 50 درصد افزایش یابد.

احمد غلامی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در این باره گفت: افزایش مقرری بورسیه‌ها در دستور جلسات هیات دولت قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال این موضوع طرح و تصویب شود.

وی ادامه داد: در صورتی که تا پایان سال افزایش مقرری دانشجویان بورسیه خارج از کشور تصویب شود، از ابتدای سال 93 لازم‌الاجرا خواهد بود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان درباره پرداخت مقرری سال آینده دانشجویان بورسیه خارج از کشور نیز گفت: مقرری سال آینده این دانشجویان بعد از ابلاغ بودجه قابل پرداخت است و از یک ماه گذشته جمع‌آوری لیست دانشجویان مشمول مقرری در حال آماده شدن است و به محض ابلاغ بودجه و تامین اعتبار مقرری 6 ماه اول دانشجویان بورسیه خارج پرداخت می‌شود.

کد خبر 247383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز