بیمه آتیه سازان حافظ از ۲ هفته‌ دیگر خسارت‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی را می‌پردازد.

بازنشستگان می‌توانند هزینه‌های درمانی خود را که تاریخ آنها از اول آذر تا‌کنون بوده است از این بیمه دریافت کنند.
افشین مقصودی، مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ در این‌باره گفت: لیست اسامی حدود 10روز است که توسط کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در اختیار ما قرار داده شده است، بنابراین 15روز دیگر نخستین پرداخت خسارات درمان براساس اسناد و در چارچوب قرارداد منعقد شده در دستورکار قرار می‌گیرد.

به گفته‌ او، زمان پرداخت خسارت درمان به بازنشستگان تأمین اجتماعی 25روز پس از تحویل مدارک درمانی به دفاتر بیمه است بنابراین تمامی بازنشستگان ظرف مدتی کمتر از یک‌ماه می‌توانند هزینه‌های درمانی‌شان را براساس آنچه در قرارداد منعقد شده از این بیمه بازپس گیرند.وی به ایسنا توضیح داده که قرارداد بیمه آتیه‌سازان حافظ با کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی برای اجرای بیمه تکمیلی از ابتدای آذر‌ماه سال‌جاری منعقد شده است و با آغاز این قرارداد، بازنشستگان 3‌ماه فرصت داشتند تا درصورتی‌که مایل به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی بودند، اقدام کنند و یا از آن انصراف دهند.

نارضایتی و هجوم به بیمه تکمیلی

با وجود اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان‌ها و مراکز ملکی زیادی در سراسر کشور دارد و انتظار می‌رود که این مراکز خدمات مورد نیاز بیماران بازنشسته را ارائه کنند اما صف‌های انتظار طولانی سبب شد تا بازنشستگان برای دستیابی به خدمات درمانی مناسب به سوی بیمه‌ تکمیلی هجوم آورند. این اقدام برای پر کردن خلأ‌هایی انجام شد که براساس قانون، در ردیف وظایف سازمان تأمین اجتماعی‌اند که در قانون الزام نیز به صراحت به این نکته اشاره شده است.

قانون الزام در اردیبهشت سال69 تصویب شده و براساس آن تأمین اجتماعی ملزم است که کلیه خدمات کلینیکی، ‌پاراکلینیکی، بیمارستانی اعم از پزشکی و دندانپزشکی را برای بیمه شدگانش انجام دهد. همچنین تحویل وسایل کمک پزشکی(پروتز و اورتز) مورد نیاز بیمه‌شدگان ازجمله وظایفی است که برعهده این سازمان گذاشته شده است. اگر این قانون اجرا شود بازنشستگان به بیمه مکمل درمان نیازی ندارند و به راحتی می‌توانند خدمات درمانی‌شان را از بیمارستان‌های این سازمان تأمین کنند.

کد خبر 246178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز