گروه حوادث: راز دزدی‌های خشن ۲مرد مسلح که با حمله به ایستگاه مترو دست به سرقت زده بودند بعد از دستگیری فاش شد.

 آنها در یکی از سرقت‌های خود، ‌مرد بنگاه‌دار را با شلیک 3گلوله به کما فرستادند.ششم آذر‌ماه 2مرد مسلح وارد ایستگاه متروی طرشت شدند و پس از بستن دست و پای کارمندان، دست به سرقت یک میلیون تومانی از آنجا زدند. دزدان که با ماسک بهداشتی صورت خود را پوشانده بودند قصد داشتند پول‌های داخل دستگاه عابربانک را نیز سرقت کنند اما موفق به این کار نشدند و پا به فرار گذاشتند.

با فرار دزدان، پلیس وارد ماجرا شد و تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی دزدان مسلح انجام داد. یکی از کارمندان ایستگاه مترو به مأموران گفت: داخل ایستگاه مترو بودیم که یکی از همکارانم از طریق دوربین مداربسته متوجه حضور شخصی غریبه و مشکوک در سالن فروش بلیت شد.

در همان لحظه یک نفر با اسلحه کمری وارد اتاق کنترل شد و با تهدید به تیراندازی از ما خواست که سکوت کنیم. بعد از آن مرد مسلح و همدستش دست و پای همگی ما را بستند. سپس شروع به تخریب اموال و شیشه‌ها کردند. آنها پس از سرقت پول و کارت‌های عابربانک من و همکارانم، ما را در اتاق محبوس کرده و وقتی نتوانستند از دستگاه‌های عابربانک سرقت کنند، از مترو خارج شدند.

ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران که مأمور رسیدگی به این پرونده بودند، در بررسی‌ها متوجه شدند که هردو سارق مسلح صورت خود را با ماسک بهداشتی پوشانده بودند اما در یک لحظه ماسک یکی از دزدان روی زمین افتاده و کارمندان موفق به دیدن صورت وی شده بودند. بنابراین به چهره‌نگاری او پرداختند و در بررسی بانک اطلاعاتی پلیس موفق به شناسایی مجرم سابقه‌داری به نام غلامحسین شدند.

وی که مرد 29ساله‌ای بود پیش از این چندین‌بار به اتهام جرایم مختلف دستگیرشده و به زندان رفته بود. در ادامه مأموران دریافتند که همدست وی جوان 20ساله‌ای به نام کامران بوده است. کامران 24دی‌ماه دستگیر شد و با سرنخ‌هایی که در اختیار پلیس قرار داده بود همدستش غلامحسین نیز در اتوبان کرج در محاصره پلیس قرار گرفت. او درحالی‌که قصد داشت با فرار به بیابان‌های اطراف بزرگراه از دست کارآگاهان بگریزد دستگیر شد.

2متهم علاوه بر سرقت مسلحانه از ایستگاه مترو به چندین دزدی دیگر اعتراف کردند. غلامحسین به کارآگاهان گفت: با همدستی کامران دست به 4فقره سرقت زدیم. نخستین سرقت را 6‌ماه پیش حوالی مارلیک انجام دادیم و یک خودروی پژو را سرقت کردیم. دومین دزدی را در چهارراه ملارد انجام دادیم.

در آن سرقت سد راه زن و مرد جوانی شدیم و با معرفی خودمان و با تهدید سلاح دست به زورگیری زدیم. پس از آن به بنگاهی در کمالشهر کرج رفتیم و به بهانه نشان دادن یک زمین، مرد بنگاه دار را سوار ماشین کردیم و در حوالی هشتگرد دست به سرقت پول‌هایش زدیم اما در این سرقت چند گلوله شلیک شد و یکی از آنها به‌صورت مرد بنگاه دار خورد. با کشف 2قبضه سلاح کمری از مخفیگاه متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 246159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز