سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی برای تسکین سرفه‌های شدید و مزمن توصیه کرد: مصرف جوشانده گل ختمی، آویشن و زنجبیل به همراه عسل و لیمو از جمله گیاهان دارویی است که برای کاهش یا درمان سرفه‌های شدید موثر هستند.

تسکین سرفه با طب سنتی

علیرضا صالحی در مورد درمان سرفه با استفاده از گیاهان سنتی گفت: از خوردن مایعات سرد به خصوص پس از خواب باید خودداری کرد و بهتر است مصرف غذاهای سرخ شده و با ترکیبات اسیدی مثل ترشی در زمانی که فرد دچار سرفه است خودداری شود.

وی مصرف غذاهای ملین مثل حریره، آش کدو و میوه های پخته شده را برای تسکین سرفه موثر دانست و افزود: همچنین مصرف آش سبزی و سوپ سبزیجات حاوی گشنیز، جعفری و اسفناج مفید است. صالحی تصریح کرد: مصرف آبلیموی شیرین، آب انار شیرین، زردآلو، برگ هلو و انجیرخشک به هنگام سرفه منعی ندارد.

وی تصریح کرد: همچنین مصرف برخی گیاهان در درمان سرفه توصیه شده است. گل ختمی که گیاهی با طبع سرد است اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد و مصرف جوشانده گل ختمی نیز به دلیل داشتن ترکیبات نرم‌کننده می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد. صالحی ادامه داد: همچنین جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است. البته این جوشانده را می‌توان با عسل و لیمو نیز مصرف کرد چون آویشن برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های شدید موثر است.

وی همچنین جوشانده زنجبیل، پیازچه و عسل را برای کاهش یا درمان سرفه های شدید موثر دانست و گفت: دم‌کرده عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است و می‌توان حریره بادام را نیز به عنوان نرم‌کننده سینه و کاهش سرفه مصرف کرد. این متخصص طب سنتی افزود: یکی از دلایل سرفه، خشکی هوا است به همین دلیل توصیه می‌شود از بخور استفاده شود تا هوا مرطوب شده و مشکلات تنفسی کمتر شود.

کد خبر 245735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز