همشهری آنلاین: اتاق موزه علامه سید جعفر شهیدی، نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ در مکانی از منزل شخصی سابق استاد واقع در محله نارمک در شرق تهران افتتاح شد.

کتابخانه عمومی علامه سید جعفر شهیدی

به گزارش همشهری آنلاین، مکانی از منزل شخصی سابق دکتر سید جعفر شهیدی که اتاق احسان شهیدی پسر شهید استاد سید جعفر شهیدی بوده، به «اتاق‌ موزه» تبدیل شده و در آن وسایل شخصی اعم از گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی دانشگاه تهران، آثار، دست‌نوشته‌ها و تصاویری از استاد در معرض دید عموم قرار داده شده است.

اتاق موزه علامه سید جعفر شهیدی پس از درگذشت استاد، به مناسبت هفته معلم در ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ افتتاح و سردیس دکتر شهیدی نیز رونمایی شد.

لوح‌های یادبود از دانشگاه‌های ایران، عربستان سعودی، بیروت و چین، برخی وسایل شخصی دکتر شهیدی مانند لباس دانش‌آموختگی وی، یک جارو و تصاویری از زندگی دکتر شهیدی در این اتاق موزه نگهداری می‌شود.

عکس‌های قدیمی به نمایش درآمده در اتاق موزه مربوط به تصاویری از سید جعفر شهیدی با چهره‌هایی نظیر دکتر کریم مجتهدی، سید حسن نصر، محمد خوانساری، محمد معین، مهدی محقق، محمد امین ریاحی، امام موسی صدر، عبدالحی حبیبی، عبدالحسین زرین‌کوب و ... است.

درجه لیسانس در علوم منقول از دانشکده علوم معقول و منقول دانشگاه تهران و دانشنامه دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه تهران مربوط به دکتر شهیدی از دیگر مواردی است که در اتاق موزه دکتر شهیدی نگهداری می‌شوند.

حکایت یک جارو که در یک محفظه شیشه‌ای نگهداری شده نیز مربوط به سفر حج سید جعفر شهیدی است چراکه دکتر شهیدی در سال ۱۳۵۶ به حج مشرف شده و با این جارو در مراسم غبار روبی بیت‌الله الحرام شرکت کرده است.

فرهنگسرای گلستان که در شرق تهران واقع شده است، مسئولیت رسیدگی به این باغ موزه را در کنار حمایت از کتابخانه عمومی علامه سید جعفر شهیدی بر عهده دارد.

کد خبر 245661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز