مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاریسی‌ها برای رهایی از معضل ترافیک شهری با استفاده از دوچرخه‌های رایگان به جنگ راه بندان‌های سنگین شهری می‌روند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان شهر پاریس، پایتخت فرانسه با آغاز فصل تابستان دوچرخه‌های رایگان در ایستگاه‌های تعیین شده در اختیار شهروندان پاریسی قرار می‌دهند و این چنین به جنگ ترافیک می‌روند. 
 
بنا بر این گزارش مسئولان شهر پاریس از پانزدهم ماه جولای( 24 تیر) با قرار دادن 10 هزارو 648 دوچرخه در 750 ایستگاه، مردم و گردشگران خارجی حاضر در این شهر را به استفاده از این وسیله نقلیه راحت دعوت می‌کنند.
به گزارش سایت پلیس در طرح جدید، هر شهروند پاریسی از ایستگاه محل زندگی یا کار خود یک دوچرخه تحویل می گیرد و پس از تردد در شهر و انجام کارهای ضروری خود آن را در ایستگاه بعدی تحویل می‌دهد.

این طرح با هدف کاهش استفاده از خودرو و همچنین پایین آوردن میزان آلودگی هوا به مرحله اجرا درمی آید.
فاصله ایستگاه ها بر اساس زمان مورد نیاز طوری تنظیم شده است که دوچرخه سواران پیش از پایان زمان 30 دقیقه‌ای به ایستگاه بعدی رسیده و دوچرخه را تحویل مسئولان آن ایستگاه بدهند.

در ازای هر 30 دقیقه تاخیر یک یورو جریمه در نظر گرفته شده است که پس از پایان زمان 30 دقیقه‌ای محاسبه می‌شود.
 
دست اندرکاران این طرح همچنین به منظور جلوگیری از عدم بازگرداندن به موقع یا دزدیده شدن دوچرخه ها، کارت هایی با همان مدت زمان در نظر گرفته‌‌شده (30 دقیقه) طراحی کردند که به محض اتمام زمان تعیین شده زنگ خطر را به صدا در می‌آورد.

شهر پاریس 371 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری دارد و نخستین شهرجهان است که از طریق قرار دادن دوچرخه های رایگان در اختیار شهروندان در سطحی وسیع، پروژه گسترش فرهنگ کمک به رفع آلودگی هوا توسط این وسیله را در پیش گرفته است.

از سال گذشته در فرانسه دوچرخه یک وسیله عمومی محسوب می شود و این کشور چهارمین کشوری است که این رویکرد را در پیش گرفته است.

کد خبر 24542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز