پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمید باباوند طی حکمی از سوی مهدی ذاکری، مدیرعامل مؤسسه همشهری، به عنوان مدیر انتشارات همشهری منصوب شد.

باباوند

در حکم انتصاب مدیر عامل موسسه همشهری برای حمید باباوند آمده است: با توجه به سوابق شما در عرصه کتاب انتظار می‌رود که جایگاه انتشارات همشهری در ساختار این مؤسسه تغییر کرده و از این پس شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه باشیم.

باباوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مسئولیت جدید اظهار کرد: موسسه همشهری هم چون موسسات کیهان و اطلاعات صاحب انتشارات است اما در سال‌های گذشته انتشارات همشهری کمتر خبرساز بوده و کتاب‌های این موسسه کمتر دیده شده‌اند.

وی افزود: هدف گذاری اولیه من این است که توسط این موسسه نشر، بازار کتاب را مانند بازار مطبوعات در تیراژی گسترده ببینیم و برایش برنامه‌ریزی کنیم. بر همین اساس همانطور که روزنامه همشهری شمارگان نخست تولید مطبوعات در ایران دارد در حوزه نشر نیز انتشارات همشهری به چنین موفقیتی نائل شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد جهت‌گیری تولیدات این انتشارات در دوره جدید فعالیت آن تصریح کرد: انتشارات همشهری در کنار ناشر بود به هرشکل از بودجه عمومی بهره می‌برد. درست است که حوزه کاری و فعالیت آن خاص است اما این به معنای آن نیست که بخواهیم با این قید خودمان را محدود کنیم. بر همین اساس موضوعاتی که سابق بر این در موسسه در دست انتشار بوده ادامه خواهد یافت و در تولیدات جدید نیز فضای ارزشی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی را مورد توجه و ویژه قرار خواهیم داد.

حمید باباوند روزنامه نگار ابتدای دهه 80 در هفته‌نامه کتاب هفته به سردبیری سیدفرید قاسمی و یونس شکرخواه در حوزه ادبیات پایداری فعالیت می‌کرد.

راه‌اندازی برنامه صدای کتاب در رادیو فرهنگ در دوره مدیریت محمدرضا ترکی و انتشار کتاب خبرنگاری کتاب از دیگر فعالیت‌های او عنوان شده است.

کد خبر 245265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز