همشهری آنلاین: در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته بورس شاخص کل متاثر از رشد قیمت نمادهای پتروشیمی و فلزی در آستانه ۸۹ هزار واحد قرار گرفت.

بورس

به گزارش ایرنا، در داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس 613 واحد بالا رفت و در عدد 88 هزار و 926 قرار گرفت. نمادهای هلدینگ پتروشیمی پارسیان، تاپیکو، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این متغیر ثبت کردند.

شاخص صنعت نیز امروز 627 واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز 331 و هزار و 834 واحد رشد کردند. در معاملات امروز مخابرات بیشترین تاثیر منفی را بر دماسنج بازار ثبت کرد.

سرمایه گذاران بازار نیز در این روز یک میلیارد و 14 میلیون برگه سهم را به ارزش 4 هزار و 655 میلیارد ریال در 120 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

ارزش بازار نیز از رقم 434 هزار میلیارد ریال عبور کرد. امروز از یک میلیارد برگه سهام معامله شده در بازار بیش از 125 میلیون متعلق به نماد ایران خودرو بود. بانک صادرات هم با معامله 80 میلیون سهم درر رتبه دوم قرار گرفت.

از معامله بالغ بر 4.6 هزار میلیارد ریال سهام در این روز، نفت پارس با معامله 507 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد. ایران خودرو نیز با داد و ستد 447 میلیارد ریال در رتبه دوم قرار گرفت.

در بازار روزی که گذشت دارو پخش، دارویی لقمان، سامان گستر اصفهان، قطعات اتومبیل ایران، نیرو محرکه، سرمایه گذاری توکا فولاد و افست با بیشترین رشد قیمت در صدر قرار گرفتند.

این در حالی بود که سهامداران نمادهای دارویی کوثر، قند نیشابور، پارس سرام، داروسازی ابوریحان، پگاه آذربایجان غربی، چینی ایران و تولیدی مهرام شاهد بیشترین افت قیمت در نمادهایشان بودند.

سرمایه گذاران امروز طولانی ترین صف‌های خرید را برای نمادهای مپنا، بانک پارسیان،گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، ملی انفورماتیک ایران و فرآورده های نسوز پارس تشکیل دادند. در سوی دیگر بازار سهامداران نمادهای داروسازی جابربن حیان، سایپا، کیمیدارو، زامیاد، پارس خودرو، سرمایه گذاری ساختمان ایران و سیمان فارس و خوزستان برای خروج از این سهام طولانی ترین صف‌های فروش را تشکیل دادند.

امروز گروه فرآورده‌های نفتی با معامله بیش از 37 میلیون برگه سهم به ارزش بالغ بر 832 میلیارد ریال در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت.گروه خودرو و گروه مالی نیز در رده های بعدی برترین‌ها نشستند.

کد خبر 244619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز