گروه اقتصادی: پیشنهاد افزایش وام مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی ارائه شده بود، از سوی این بانک به شورای پول و اعتبار ارسال شد تا بررسی کارشناسی بیشتری روی آن صورت گیرد.

 بانک مرکزی اعلام کرد: مجموعه پیشنهادهایی در جهت افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن به بانک مرکزی ارائه شده که این پیشنهادها پس از بحث و بررسی کارشناسی، در کمیسیون اعتباری این بانک به تصویب رسیده و در نوبت طرح در جلسه شورای پول و اعتبار قرار دارد.

روز گذشته ولی‌الله سیف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز به طرح‌های پیشنهادی بانک مسکن برای افزایش سقف وام ساخت و خرید مسکن اشاره کرد و گفت: این پیشنهادها در نوبت بررسی شورای پول و اعتبار قرار دارد که درصورت تصویب می‌تواند رونق مناسبی در بخش خرید و ساخت و ساز مسکن ایجاد کند.

از سوی دیگر پیشنهاد افزایش وام مسکن مهر از 25 به 30 میلیون تومان توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که بانک مرکزی در حال بررسی آن است. وزارت راه و شهرسازی در تأمین مالی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر به‌دنبال راهکارهای جدیدی است که تا حد امکان به استقراض از بانک مرکزی مجبور نشود.

کد خبر 244502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز