گروه حوادث: با دستگیری یک مرد و زن در پرونده سرقت ناکام از طلافروشی اصفهان، جزئیات تازه‌ای از نقشه دزدان مسلح فاش شد.

این سرقت حدود ساعت 17چهارم دی‌ماه رخ داد و در جریان آن 2مرد نقابدار درحالی‌که مسلح به کلت کمری بودند وارد یک طلافروشی در خیابان حجتیه اصفهان شدند. آنها علاوه بر کلت کمری، یک ساک نیز همراهشان بود و به محض ورود به داخل مغازه، لوله سلاحشان را به طرف مرد طلافروش گرفتند و شروع به تهدید او کردند. مردان مسلح قصد سرقت داشتند که مرد طلافروش در برابرشان مقاومت کرد و با آنها درگیر شد.

یکی از دزدان وقتی دید حریف مرد طلافروش نمی‌شود، تکه آجری را که داخل ساکش بود بیرون آورد و با آن ضربه‌ای به سر مرد طلافروش زد و این در حالی بود که عده‌ای از رهگذران متوجه ماجرا شدند و با فریادهای آنها، همسایه‌ها و کسبه نیز در جریان این سرقت قرار گرفتند. طولی نکشید که مغازه طلافروشی توسط مردم محاصره شد و دزدان مسلح که خود را در خطر می‌دیدند، تصمیم به فرار گرفتند. در همین هنگام واحد گشت پلیس که در همان حوالی بود در جریان قرار گرفت و با حضور مأموران در محل، دزدان نقابدار که در محاصره مردم گرفتار شده بودند، دستگیر شدند و به اداره آگاهی انتقال یافتند. با ناکام ماندن نقشه دزدان، بازجویی از آنها آغاز و مشخص شد که علاوه بر 2 مرد مسلح، یک زن و مرد دیگر هم در اجرای نقشه این سرقت دست داشته‌اند که پس از دستگیری همدستانشان متواری شدند.

یکی از دزدان گفت: من و همدستم همکاریم و با هم در کار خرید و فروش خودرو بودیم. اما پس از انجام چند معامله اشتباه، حسابی ضرر کردیم و ورشکست شدیم. ما کلی بدهی به بار آوردیم که جبران آن غیرممکن بود. به پول نیاز داشتیم و طلبکارها هر روز به ما فشار می‌آوردند. برای همین تصمیم به سرقت گرفتیم. نخستین فکری که به ذهنمان رسید، سرقت از طلافروشی بود. ما خیابان حجتیه و طلافروشی مورد نظر را به خوبی می‌شناختیم و می‌دانستیم که در چه ساعاتی از روز خلوت است. وقتی تصمیم گرفتیم به آنجا دستبرد بزنیم، نقشه سرقت را با زن و مرد دیگری که آنها را می‌شناختیم در میان گذاشتیم و قرار شد با همدستی آنها از طلافروشی سرقت کنیم.

نقشه حساب شده

سارقان که می‌دانستند طلافروشی مورد نظر مجهز به سیستم امنیتی است و در آن تا قبل از ورود مشتری قفل است، نقشه‌ای طراحی کردند تا بتوانند به راحتی وارد مغازه شوند.متهم در این‌باره گفت: طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم، ابتدا یکی از همدستانمان که زن جوانی بود و صاحب مغازه وی را نمی‌شناخت می‌بایست به‌عنوان مشتری وارد مغازه می‌شد. ما مطمئن بودیم که صاحب طلافروشی با دیدن او در را باز می‌کند و قرار شد این زن پس از پرسیدن قیمت چند قطعه طلا از مغازه خارج شود تا زمانی که در طلافروشی برای خروج او باز می‌شود، من و همدستم وارد آنجا شویم.

مرد جوان ادامه داد: روز سرقت با 2خودروی پژو آردی و پژو 206راهی طلافروشی مورد نظرشدیم. ابتدا زن جوان به‌عنوان مشتری وارد مغازه شد و درست زمانی که او قصد خروج از آنجا را داشت، من و همدست دیگرم که نقاب به‌صورت داشتیم وارد طلافروشی شدیم. یکی از ما سلاح کمری و دیگری سلاح قلابی در دست داشتیم و چهارمین عضو باند نیز داخل ماشین منتظر ماند تا پس از سرقت ما را فراری دهد اما نقشه‌مان نگرفت و با مقاومت مرد طلافروش، رهگذران و همسایه‌ها متوجه ماجرا شدند و ما محاصره شدیم.

دستگیری متهمان فراری

پس از اعترافات متهم، تحقیقات برای دستگیری 2همدست دیگر آنها ادامه یافت. سرهنگ ستار خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: در ادامه مخفیگاه این زن و مرد شناسایی و آنها نیز دستگیر شدند. وی ادامه داد: با اعتراف هر 4 متهم به سرقت ناکام، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 244136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز