گروه اقتصادی: مشکلات مربوط به برداشت یارانه نقدی برای مردم در نظام بانکی، بانک مرکزی را وادارکرده که پیشنهاد تغییر زمان واریز یارانه نقدی را به دولت دهد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه از روز اول که بحث پرداخت یارانه نقدی مطرح شد درباره زمانبندی مشکل داشتیم، گفت: اگر پرداخت یارانه‌ها همزمان با پرداخت حقوق در ابتدا یا انتهای‌ماه باشد سیستم بانکی با مشکل روبه‌رو می‌شود و نمی‌توانیم برای یکی‌دو روز ظرفیت بانک‌ها را دوبرابر کنیم.

ناصر حکیمی با تأکید بر اینکه بهتر است مدیریت ترافیک داشته باشیم، افزود: بهترین زمان پرداخت یارانه نقدی نیمه‌ماه و اواخر هفته است. وی افزود: این زمان برای ما راحت‌تر خواهد بود و در این زمینه با سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و مجموعه دولت مذاکراتی انجام شده است.

انتقال آنی وجه اینترنتی کارت به کارت

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی همچنین شائبه‌های مطرح شده مبنی بر تأخیر در انتقال وجه به‌صورت کارت به کارت را رد کرد و گفت: انتقال وجوه از طریق کارت به کارت اینترنتی به‌صورت آنی انجام می‌شود. ناصر حکیمی تأکید کرد: تنها انتقال وجوه از طریق اینترنت از 48ساعت به 24ساعت کاهش یافته است.

این مقام بانک مرکزی افزود: طبق اطلاعاتی که داریم کارت به کارت اینترنتی به‌صورت آنی انجام می‌شود اما اگر بانکی وجود دارد که کارت به کارت اینترنتی را به‌صورت آنی انجام نمی‌دهد تخلف محرز است و درصورت گزارش برخورد خواهیم کرد. او همچنین شایعه مقاومت برخی بانک‌های برای انتقال درگاه پرداخت اینترنتی خود به سامانه اینترنتی شاپرک را تکذیب کرد.

کد خبر 244005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز