همشهری آنلاین: نخستین نشست مشترک برای نجات تالاب بین‌المللی هامون روز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نیرو، استاندار و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس در سرسرای فرودگاه زابل برگزار شد.

talab hamoun

به گزارش ایرنا، «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور پس از ورود به شهرستان زابل به همراه وزیر نیرو، نمایندگان مردم شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاونان وزارت نیرو و حفاظت محیط زیست کشور بوسیله چرخبال از تالاب هامون دیدن کردند.

خانم ابتکار و چیت چیان وزیر نیرو پس از این بازدید بلافاصله در سالن اجتماعات فرودگاه زابل در نشستی مشترک مسائل و مشکلات زیست محیطی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی های 15 ساله سیستان را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تالاب بین‌المللی هامون به عنوان بزرگترین تالاب آب شیرین کشور از حدود 15 سال پیش تاکنون با خشکسالی رو به روست.

به گفته وی این امر مشکلات فراوانی از جمله حرکت شن‌های روان و ریزگردهای ناشی از بادهای 120 روزه، مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و گردشگری را برای مردم منطقه سیستان ایجاد کرده است.

خسرو افسری افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و مطالعات علمی دقیق فراوانی که در این خصوص صورت گرفته امیدواریم با نگاه ویژه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بخشی از مشکلاتی که گریبانگیر تالاب هامون است رفع شود.

وی اظهار داشت: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور امروز به همراه هیاتی از معاونان، کارشناسان و متخصصان این سازمان از تالاب بین‌المللی هامون دیدن کردند و از نزدیک فرآیند احیای تالاب و وضعیت کنونی و شرایط حفاظتی آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: اهمیت و جایگاه ویژه تالاب هامون در اقتصاد و محیط زیست منطقه سیستان برای همگان روشن و مبرهن است و همه با مشکلات زیست محیطی از قبیل انتشار ذرات گرد و غبار در هوا و عدم مهاجرت پرندگان به این تالاب آشنا هستند و جای خوشحالی است که رییس سازمان محیط زیست مساله هامون را جزء اولویت های اصلی این سازمان قرار داده است و با جدیت برای احیا و برطرف کردن مشکلات این تالاب تلاش می‌کند.

کد خبر 243768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز