گروه حوادث: دزدان آشنا پس از دستبرد میلیونی به خانه زن جوان، خانه او را به هم ریختند و روی در و دیوار نوشتند که اگر شکایت کند، از او انتقام می‌گیرند.

هفته گذشته زن جوانی به کلانتری ولنجک رفت و پلیس را در جریان سرقت از خانه‌اش قرار داد. وی گفت: شب گذشته وقتی به خانه‌ام در یک برج مسکونی رفتم، با وضعیت عجیبی روبه‌رو شدم. همه وسایل خانه‌ام به هم ریخته بود. کف خانه پوست میوه دیده می‌شد و روی در و دیوار و آینه فحش و ناسزا نوشته شده بود.

برخی از جملات هم تهدیدآمیز بود و دزدان نوشته بودند که اگر شکایت کنم با چاقو صورتم را زخمی می‌کنند. من که وحشت کرده بودم به طرف کمدم رفتم و متوجه شدم که از لباس‌های مارک دار و گران قیمتم، لپ‌تاپ، عطرها، پول‌ها و طلاها و دیگر لوازم بارارزشم اثری نیست و همه آنها دزدیده شده‌اند. با این شکایت، تیمی از مأموران کلانتری با دستور قاضی شاهنگیان، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2تهران راهی خانه این زن شدند.

ناسزاها و تهدیدهایی که روی در و دیوار و آینه نوشته شده بود نشان می‌داد که سرقت از سوی افراد آشنا صورت گرفته است. آشغال و پوست میوه‌هایی که در خانه ریخته شده بود نیز نشان می‌داد که دزدان با مالباخته خصومت داشته‌اند. وقتی مأموران از زن جوان پرسیدند که آیا با کسی اختلاف دارد، او افرادی را که به آنها مظنون بود، معرفی کرد.

مظنونانی که مالباخته به پلیس معرفی کرده بود، چند نفر از دوستان وی بودند که با او اختلاف داشتند. حرف‌های مالباخته وقتی تأیید شد که در بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته برج مسکونی، چهره این افراد به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این سرقت از سوی 9نفر رخ داده است که در بین آنها 5بیمار دوجنسی نیز حضور داشتند.

در ادامه تحقیقات 7نفر از سارقان دستگیر شدند و درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری 2سارق دیگر ادامه داشت، یکی از آنها با مالباخته تماس گرفت و پیشنهاد کرد که حاضر است درصورت رضایت دادن مالباخته، 20میلیون تومان به او پرداخت کند.
درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری 2سارق فراری ادامه داشت، متهمان دیگر پرونده تحت بازجویی قرار گرفتند و یکی از آنها گفت: همه ما با مالباخته دوست بودیم و به خانه او رفت‌وآمد داشتیم. در جمع ما چند بیمار دوجنسی بودند.

آنها پیش از این مرد بودند که بعد از عمل جراحی زن شده بودند اما خانواده هایشان از این موضوع اطلاعی نداشتند. آنها هم از مدت‌ها پیش خانه خود را ترک کرده و به تنهایی زندگی می‌کردند. من چند روز قبل از حادثه از یکی از آنها شنیدم که به‌شدت از دست شاکی، عصبانی است.

وقتی علت عصبانیتش را پرسیدم گفت شاکی با آنها دچار اختلاف شده و تهدیدشان کرده که موضوع تغییر جنسیتشان را به خانواده‌هایشان می‌گوید. همین موضوع باعث شد که آنها برای انتقام جویی به خانه وی بروند و دست به سرقت بزنند و با نوشتن جملاتی روی در و دیوار او را تهدید کنند. وی افزود: روز سرقت، من هم با آنها همراه شدم. همه ما به خانه شاکی رفتیم.

می‌دانستیم او خانه نیست. یکی از همدستانمان با خودش قفل ساز آورده بود که او در را باز کرد. به دروغ به قفل ساز گفتیم که کلید را گم کرده‌ایم و بعد از اینکه قفل ساز ‌در را باز کرد وارد خانه شدیم و نقشه سرقت را اجرا کردیم. وی افزود: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که مالباخته شکایت کند و پای پلیس به این ماجرا کشیده شود. به گزارش همشهری، متهمان این پرونده با دستور قاضی شاهنگیان در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری ادامه دارد. 

کد خبر 243613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز