گروه حوادث: کارشان قاپیدن بود و برایشان فرقی نمی‌کرد چیزی که می‌قاپند موبایل باشد یا کیف پول و گردنبند.

اعضای این باند با موتور در خیابان‌ها می‌گشتند و به محض دیدن سوژه‌ای مناسب به او حمله می‌کردند و دست به سرقت می‌زدند. آنها پس از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت در خیابان‌های مختلف تهران اعتراف کردند.

تحقیقات مأموران پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند از چند‌ماه پیش شروع شده بود تا اینکه اوایل آبان‌ماه، نخستین سرنخ‌ها از سارقان به‌دست آمد. ماجرا از این قرار بود که 2نفر از اعضای این باند عصر 9 آبان‌ماه متوجه مرد جوانی شدند که از ایستگاه متروی میدان فردوسی خارج شد و به سمت خیابان نجات‌اللهی راه افتاد. او یک کیسه پلاستیکی در دستش بود که معلوم بود داخلش پول نقد است و 2سارق حرفه‌ای که سوار یک موتورسیکلت بودند به او حمله کردند و کیسه حاوی 5میلیون تومان پول نقد را دزدیدند و فرار کردند. آنها اما خبر نداشتند که در همان نزدیکی دوربین‌های مداربسته‌ای وجود داشته که تصاویر لحظه سرقت را ضبط کرده بود.

با فرار دزدان و شکایت مرد جوان، مأموران تحقیقات خود را شروع و با بررسی تصاویر لحظه سرقت، چهره یکی از سارقان را شناسایی کردند. او جوان 19ساله‌ای به اسم علیرضا بود که پیش از این هم به جرم کیف‌قاپی دستگیر شده و به زندان افتاده بود. مأموران محل زندگی این مرد را زیرنظر گرفتند تا اینکه مخفیگاه او را شناسایی کردند. علیرضا و همدستش در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و پس از انتقال به اداره آگاهی و شناسایی‌شدن از سوی مالباخته‌ها، به ده‌ها کیف‌قاپی و موبایل قاپی در مناطق مختلف پایتخت اعتراف کردند.

اعترافات متهمان پایان پرونده نبود چرا که در ادامه مشخص شد این دو جوان از اعضای باند بزرگی هستند که سوار بر موتورسیکلت دست به کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و گردنبند‌قاپی در خیابان‌های شهر می‌زدند. سرکرده این باند، جوانی به اسم حمیدرضا بود که او هم از مجرمان سابقه‌دار به شمار می‌رفت. در ادامه دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری شناسایی و در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند. در جریان بازجویی از اعضای این باند مشخص شد که آنها سرقت‌هایشان را معمولا در قالب گروه‌های 3‌ یا 4نفره و با استفاده از موتورهای طرح هوندا 125، آپاچی و پولسار مرتکب می‌شدند.

اعضای این باند بیشتر در مناطق مرکزی و مراکز فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات رایانه‌ای می‌گشتند و با استفاده از غفلت مالباخته‌ها دست به سرقت می‌زدند. طعمه‌های این باند نیز معمولا عابران پیاده، رهگذران، سرنشینان خودروهای سواری و مشتریان مراکز فروش تلفن همراه بودند که در حال حرف‌زدن با گوشی یا قدم‌زدن در پیاده‌رو بودند که ناگهان هدف حمله دزدان قرار گرفته و موبایل، کیف یا گردنبندشان از سوی آنها به سرقت می‌رفت.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت، از تمامی مالباختگانی که در طول سال گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و شکایت از آنها به اداره 18پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. 

کد خبر 243611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز