همشهری آنلاین: نادر مشایخی، آهنگساز و موزیسین و رهبر ارکستر در دوره تازه برنامه‌ نقد نغمه به نقد و بررسی آلبوم مونودیزم به آهنگسازی سیدمهدی حسینی خواهد پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین در این برنامه علاوه بر مشایخی ، مهیار تفرشی‌پور نیز در مقام منتقد حضور دارند و در کنار مهدی حسینی به نقد و ارزیابی این آلبوم خواهند پرداخت.

آلبوم موسیقی مونودیزم با آهنگسازی مهدی حسینی، از سوی موسسه فرهنگی ارغنون منتشر شد. مونودیزم اثری در زمینه موسیقی کلاسیک و بر اساس موسیقی نواحی ایران است که با همراهی ارکستر سمفونیک سن پترزبورگ فراهم آمده است. کنسرتو برای کوارتت زهی و ارکستر مجلسی با اجرای ارکستر فیلارمونیک سن پترزبورگ، یکی از قطعات این آلبوم است. همچنین پشت پا که تریو ابوا، باس کلارینت و ویلنسل است، تالشی هوا شامل دوئت ویلن و فاگوت، بلوچ که یک آنسامبل مجلسی است، به همراه سفونی مونودی قطعات این آلبوم را تشکیل می دهند ...
مونودیزم از قرار تز تازه مهدی حسینی است که اساس آن بر موسیقی تک‌صدایی استوار است و بدین گونه بسط و گسترش پیدا ‌می‌کنند و از دل آن می‌توان هارمونی و موسیقی چندصدایی مختص به خودش را استخراج کرد.

این برنامه در ساعت 17 و 30 دقیقه روز پنج‌شنبه 5 دی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

مجموعه برنامه‌های نقد نغمه از سال 1385 و با نقد کنسرت شور کامکارها و با حضور هوشنگ کامکار به عنوان آهنگساز و مهران مهرنیا به عنوان منتقد و سیدابوالحسن مختاباد به  عنوان کارشناس مجری آغاز شد و در چهار دوره بیش از 40 نشست را در فرهنگسراهای شفق و ارسباران و نیز شهر کتاب اجرا کردند.

این برنامه‌ها از سوی مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تدارک دیده شده است. مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را سید عباس سجادی شاعر و ترانه سرا برعهده دارد.

کد خبر 243596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز