گروه حوادث: پلیس شیراز در جست‌وجوی ۳مرد مسلح است که با حمله به‌خودروی حمل زندانیان، قصد فراری دادن ۳ آدم‌ربا را داشتند.

 در این حمله ناکام که با درگیری مسلحانه همراه بود، زن بی‌گناهی هدف گلوله مهاجمان مسلح قرار گرفت و جانش را از دست داد.چهارشنبه گذشته، وقتی خودروی حمل زندانیان، زندان عادل آباد شیراز را به قصد رفتن به دادسرا ترک کرد، 3مرد که سوار یک خودروی سواری بودند، شروع به تعقیب این خودرو کردند. مردان مسلح که 2قبضه کلاشینکف و 3خشاب پر همراهشان بود، تصور می‌کردند که زندانیان داخل خودرو، بستگان آنها هستند که مدتی قبل به جرم آدم‌ربایی بازداشت شده بودند.

حوالی ظهر بود که خودروی حمل زندانیان به بلوار عدالت رسید و در همین هنگام مردان مسلح سدراهش شدند تا نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کنند. آنها قصد فراری دادن بستگانشان را داشتند و به محض پیاده‌شدن از ماشین شروع به تیراندازی کردند. غافل از اینکه زندانیان مورد نظر آنها قرار بود با یک خودروی دیگر به دادسرا منتقل شوند.

فرار مرگبار

ماموران پلیس که سوار خودروی حمل زندانیان بودند با مردان مسلح مقابله کردند و آنها وقتی دیدند زندانیان موردنظرشان در داخل خودرو نیستند، تصمیم به فرار گرفتند. مردان مسلح که باورشان نمی‌شد به جای زندانیان، با ماموران پلیس روبه‌رو شوند، برای فرار از دست آنها اقدام به شلیک 37گلوله کردند و سرانجام هر سه نفر آنها با رها کردن خودرو و سلاح‌هایی که در اختیار داشتند، بی‌آنکه بتوانند نقشه شان را عملی کنند، پا به فرار گذاشتند.

سردار سجادیان، رئیس پلیس استان فارس با بیان این خبر گفت: مردان مسلح هنگام فرار چندین گلوله شلیک کردند که متأسفانه 2گلوله به یک اتوبوس شهری که از آن حوالی می‌گذشت برخورد و پس از عبور از شیشه به 2زن که سوار اتوبوس بودند اصابت کرد.

وی ادامه داد: 2زن 33 و 36ساله مجروح شدند و به سرعت به بیمارستان انتقال یافتند که یکی از آنها که جوان‌تر بود جانش را از دست داد اما دیگری تحت درمان قرار گرفت و در حال حاضر نیز حالش خوب است.سردار سجادیان افزود: پس از فرار مردان مسلح، از آنها یک خودروی سواری و 2قبضه کلاشینکف و 3خشاب کشف و در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که آنها از بستگان 3مرد آدم‌ربا هستند که مدتی قبل‌تر از سوی پلیس استان فارس دستگیر شده بودند.

گروگان 8 ساله

رئیس پلیس استان فارس، ماجرای دستگیری این افراد را نیز اینطور توضیح داد: 26خرداد امسال، پسربچه 8ساله‌ای هنگام بازی درمقابل خانه اشان در فرهنگ شهر شیراز از سوی 3مرد آدم‌ربا ربوده شد. آدم‌ربایان پس از انتقال گروگانشان به شهرستان زاهدان با خانواده وی تماس گرفتند و برای آزادی گروگان خود درخواست میلیونی مطرح کردند. این در حالی بود که پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته و تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان و رهایی کودک خردسال شروع شده بود.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی پس از 12روز نتیجه داد و کارآگاهان توانستند آدم‌ربایان را شناسایی کنند. آنها 2برادر اهل سیستان و بلوچستان و یک مرد شیرازی بودند که به انگیزه اخاذی دست به گروگانگیری زده بودند. آدم‌ربایان پس از شناسایی شدن، گروگان خود را رها کردند وبا این حال تلاش برای دستگیری آنها ادامه یافت و مخفیگاه هر سه مرد، 24تیرماه امسال شناسایی شد و متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سردارسجادیان با اشاره به انتقال این سه آدم‌ربا به زندان عادل آباد شیراز، گفت: مدتی قبل به درخواست مقام قضایی، قرار شد که این سه آدم‌ربا برای انجام تحقیقات به دادسرا منتقل شوند. روز حادثه، قرار بود آنها با خودروی حمل زندانیان راهی دادسرا شوند اما مأموران با رعایت اصول امنیتی، از چند خودرو برای این کار استفاده کردند و همین مسئله باعث شد که مردان مسلح به‌خودروی اشتباهی حمله کرده و در اجرای نقشه‌شان ناکام شوند.وی با اشاره به اینکه هویت مهاجمان و همچنین کسانی که به آنها کمک کرده‌اند شناسایی شده است، تأکید کرد: این 3 نفر از بستگان مردان آدم‌ربا هستند که تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

کد خبر 243480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز