گروه حوادث: ۲سارق سابقه‌دار برای سرقت طلاهای زنان میانسال شگردی شبیه تردستی داشتند. آنها به بهانه کمک به نیازمندان، طعمه‌هایشان را فریب می‌دادند و با روشی عجیب دست به سرقت طلاهای آنها می‌زدند.

اعضای این باند که از مجرمان طایفه فیوج هستند، سوار بر یک خودروی شاسی‌بلند، در خیابان‌ها می‌گشتند تا طعمه‌شان را شناسایی کنند؛ طعمه‌های آنها زنان میانسالی بودند که انگشتر، گردنبند یا النگوی طلایشان معلوم بود و قیمت زیادی داشت.
سارقان پس از مشاهده نخستین طعمه، مقابلش توقف می‌کردند و مدعی می‌شدند که قصد کمک به نیازمندان را دارند. آنها که از قبل کیسه‌ای پلاستیکی حاوی مقداری لباس تهیه کرده بودند، به طعمه‌شان می‌گفتند که این لباس‌ها را خریده‌اند تا بین افراد نیازمند توزیع کنند.

بعد از او می‌خواستند که اگر نیازمندی را می‌شناسد، کیسه لباس‌ها را بگیرد و به آنها برساند. طعمه مورد نظر با شنیدن این جملات باورش می‌شد که آنها قصد کمک دارند و قبول می‌کرد که کیسه را بگیرد اما 2سارق حرفه‌ای قبل از دادن کیسه، از انگشتر، گردنبند یا النگوی زن میانسال تعریف می‌کردند و یکی از آنها می‌گفت که قصد دارد برای همسرش طلا بخرد اما نمی‌داند چه بخرد. او سپس از زن میانسال می‌خواست که طلایش را به او بدهد تا خوب نگاهش کند و مدل آن را به‌خاطر بسپارد.

طعمه از همه جا بی‌خبر نیز این کار را می‌کرد و دزد حرفه‌ای بعد از اینکه نگاهی به انگشتر، گردنبند یا النگو می‌انداخت آن را داخل همان کیسه حاوی لباس‌ها می‌انداخت و کیسه را تحویل زن میانسال می‌داد. زن میانسال هم به تصور اینکه طلایش داخل کیسه است، آن را می‌گرفت اما وقتی سارقان دور می‌شدند، متوجه می‌شد که از طلایش خبری نیست. در حقیقت، کیسه حاوی لباس‌ها سوراخ کوچکی داشت که مردان سارق آن را ایجاد کرده بودند تا زمانی که طلا را داخل کیسه می‌اندازند، از آن سوراخ به داخل خودرو بیفتد و بتوانند آن را به همین راحتی سرقت کنند؛ بی‌آنکه طعمه‌شان متوجه نیتشان شود.

سرقت‌های این دو سارق ادامه داشت تا اینکه آنها چند روز پیش سدراه زنی در یکی از خیابان‌های شمال تهران شدند و قصد داشتند با همین شگرد از او نیز سرقت کنند. زمانی که آنها در حال فریب طعمه‌شان بودند، زن میانسالی دیگرکه از آنجا می‌گذشت، متوجه ماجرا شد و فهمید که نقشه 2مرد سارق چیست. او با عجله خود را نزد مأموران گشت پلیس رساند و ماجرا را به آنها اطلاع داد. این زن گفت: شک ندارم 2مردی که سوار یک ام‌وی‌ام شاسی‌بلند هستند، قصد سرقت طلاهای یک زن میانسال در خیابانی در همین نزدیکی را دارند.

چرا که 2‌ماه پیش هم با همین شگرد قصد سرقت از مرا داشتند اما آن روز شانس آوردم که خیلی اتفاقی، چشمم به طلاهایم افتاد که کف ماشین آنها افتاده بود و آنها را پس گرفتم. مأموران پس از شنیدن حرف‌های زن میانسال وارد عمل شدند و به همان خیابانی رفتند که او نشانی‌اش را داده بود. آنها با دیدن یک ام‌وی‌ام شاسی‌بلند سفید با 2سرنشین، این خودرو را متوقف و در بازرسی داخل آن مقداری پول و یک کیسه پلاستیکی حاوی مقداری لباس کشف کردند. 2متهم دستگیرشده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و در همان بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که با این شگرد از چند زن میانسال سرقت کرده‌اند.

سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: این دو متهم از مجرمان طایفه فیوج هستند که یکی از آنها هر دو پایش فلج است و نقش فرد خیر را بازی می‌کرد. وی ادامه داد: با توجه به اعتراف اولیه متهمان به سرقت‌های مشابه در مناطق شرق و شمال شرق تهران، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنانی شدند که توسط متهمان مورد سرقت قرار گرفته بودند. سرهنگ مؤذن با اشاره به صدور مجوز قضایی برای انتشار عکس متهمان در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواست برای پیگیری شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 243314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز