همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرایی شدن ایده‌های دکتر معتمدنژاد نیازمند ایجاد ساختارهای مناسب است، گفت: آزادی اطلاع‌رسانی و اطلاعات یکی از حقوق شهروندی است که تحقق آن به زیرساخت‌هایی نیاز دارد و حوزه مدیریت شهری می‌تواند در آماده‌سازی برخی از زیرساخت‌ها در فضاهای ارتباطی نقش حمایت‌گرانه ایفا کند.

احمد مسجد جامعی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: اجرایی شدن ایده‌های دکتر معتمدنژاد نیازمند تلاش‌های مضاعف است چون باید ساختارهای مناسب برای اجرایی شدن آنها ایجاد شود. به عنوان نمونه شکل‌گیری تشکل‌های صنفی در این حوزه به پیدایش ساختارها و فراهم شدن شرایط اجتماعی مناسب نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه 30 ساله‌ای که داریم، به نظر می‌رسد از شرایط بهتری برای نهادسازی و شکل‌گیری نهادهای صنفی که استاد معتمدنژاد تاکید داشتند برخوردار هستیم.

وی با اشاره به تقید دکتر معتمدنژاد نسبت به اخلاق رسانه‌ای، گفت: عملیاتی شدن اخلاق رسانه‌ای مدنظر دکتر معتمدنژاد نیز  بسیار مهم است. یعنی صنف، قواعد و قوانینی را وضع کند و پیش از آنکه دستگاه‌های اجرایی بخواهند نظارت کنند، خود صنف نظارت داشته باشد. این از جمله امور ارزشمندی بود که دکتر معتمدنژاد همواره پیگیرش بودند.

مسجد جامعی به تاکیدات دکتر معتمدنژاد به حوزه حقوق ارتباطات اشاره کرد و اظهار داشت: بحث حقوق ارتباطات همان قراردادهای جمعی است که امنیت شغلی رسانه‌ها را بوجود آورد که هنوز یک مقدار نوپا است.

وی افزود: توجه به حوزه حقوق ارتباطات با وجود شکل‌های مختلفی که در حوزه ارتباطات و رسانه‌های جدید و دیجیتالی و قدیم داریم بیشتر اقتضا می‌کند. اینها میراث ارزشمندی است که دکتر معتمدنژاد پایه‌های نظری‌اش را گذاشته و امیدواریم استمرار هم داشته باشد.

کد خبر 243007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز