گروه اجتماعی: بخشنامه‌های مربوط به بیمه اعضای سازمان نظام دامپزشکی، اعضای جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و اعضای انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران، توسط سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

عباس صابری مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب، گفت: بر اساس بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی آن دسته از اعضای مراکز یاد شده که دارای کارت شناسایی معتبر از سازمان مربوط به خود هستند به شرط داشتن حداکثر 50 سال سن در تاریخ شروع بیمه‌پردازی (ارسال اولین لیست) مشمول مقررات بیمه  تأمین اجتماعی هستند.

همچنین در صورتی که این اعضا سابقه پرداخت حق بیمه قابل قبول نزد سازمان تأمین اجتماعی داشته باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه آنان، به سقف سنی مجاز آنها (50 سال) اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تامین اجتماعی کشور وی با بیان اینکه لیست اعضای مراکز یاد شده باید توسط مراجع و سازمانهای مربوطه آنها به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شود، تصریح کرد: مسئولیت کارگزاری، تنظیم و ارسال لیست و همچنین پرداخت حق بیمه ماهیانه افراد فوق به عهده سازمانهای مربوطه خواهد بود و آنها متعهد هستند هر ماهه نسبت به تنظیم لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

به گفته وی مهلت ارسال لیست و پرداخت حق بیمه براساس ماده 39 قانون تأمین اجتماعی، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد تعیین شده است و ملاک احتساب سابقه و برقراری حمایتهای مندرج در قانون تأمین اجتماعی برای هر یک از این مشمولان از تاریخ ارسال اولین لیست و پرداخت حق بیمه آنها به سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

صابری افزود: در صورت ترک کار هر یک از اعضای یاد شده که تحت پوشش مقررات تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند، سازمانهای مربوطه یا نمایندگان آنها در هر یک از استانها و شهرستانهای کشور مکلف هستند مراتب را با اعلام تاریخ ترک کار در لیست ارسالی ماه مربوطه به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کنند. در غیر این صورت  براساس مقررات جاری تأمین اجتماعی اقدام می‌شود.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نرخ پرداخت حق بیمه این گروه‌ها را طبق ماده 28 قانون تأمین اجتماعی معادل 27 درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه عنوان کرد و گفت: حمایتهای مقرر از جمله درمان، بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت طبق مقررات قانون تأمین اجتماعی و بر اساس ضوابط اجرایی مورد عمل سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود. در ضمن این گروه از بیمه شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری نیستند بنابراین حق بیمه بیکاری نیز از آنها وصول نمی‌شود.

صابری خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران اعضای این انجمن در سطح کشور بالغ بر چهار هزار نفر است که میانگین سنی آنها حدودا 38 سال است.

همچنین بر اساس اعلام جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی اعضای این جامعه نیز حدود چهار هزار نفر است که دارای میانگین سن 30 سال می‌باشند.

به این ترتیب با احتساب اعضای سازمان نظام دامپزشکی، با اجرای بخشنامه‌های صادره بیش از30 هزار بیمه‌پرداز به جامعه بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اضافه خواهد شد.

کد خبر 24252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز