گروه حوادث: تلاش آتش‌نشانان برای خارج کردن راننده بیل مکانیکی از باتلاق گل و لای در روز سوم هم به نتیجه نرسید و هنوز از سرنوشت مرد راننده خبری نیست.

این حادثه ظهر پنجشنبه و زمانی رخ داد که 2کامیون و یک بیل مکانیکی در گودالی به عمق 25متر در یک معدن شن و ماسه در حوالی شهرقدس تهران مشغول کار بودند. در مجاورت این گودال حوضچه‌ای مملو از پسماندهای معدن قرار داشت و زمانی که روز به نیمه رسیده بود، ناگهان دیواره گودال تخریب شد و گل و لای و آب موجود در حوضچه وارد گودالی شد که کامیون‌ها و بیل مکانیکی در آنجا مشغول به‌کار بودند.

به‌دنبال این حادثه 2راننده کامیون توانستند با تلاش فراوان از ماشین‌ها بیرون آمده و خود را از گودال خارج کنند اما بیل مکانیکی و راننده‌اش در باتلاق فرو رفتند و روی آنها پر شد از گل و لای. راننده بیل مکانیکی در اتاقک مخصوص راننده محبوس شد و وقتی خبر به گوش آتش‌نشانان رسید، آنها با حضور در محل، تلاش برای نجات این مرد را شروع کردند.از آنجا که گل و لای با ارتفاع حدود 15متر، روی بیل مکانیکی را پوشانده بود، تنها راه نجات راننده، استفاده از بیل‌هایی با بازوهای بلند بود. خیلی زود این بیل‌ها به محل حادثه منتقل شدند و از بالای گودال شروع به خارج کردن گل و لای کردند.

تلاش آنها در روز نخست به نتیجه نرسید و به همین دلیل در روزهای بعد نیز جست‌وجو ادامه یافت اما با توجه به حجم زیاد گل و لای، آتش‌نشانان و تیم‌های امدادی نتوانستند به بیل مکانیکی برسند. از سوی دیگر با گذشت 3روز از این حادثه، تبخیر آب و خشک شدن گل و لای باعث افزایش وزن آن شده و همین مسئله نگرانی تیم‌های نجات را بیشتر کرده است. براساس آخرین خبرها، تا بعد از ظهر دیروز، جست‌وجوگران توانستند محل دفن شدن بیل مکانیکی را شناسایی کنند و تخلیه گل و لای از با تلاق ایجاد شده برای رسیدن به بیل مکانیکی و راننده آن ادامه دارد.

کد خبر 241731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز