همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به کشورهای منطقه توصیه کرد به جای دوستی با رژیم‌صهیونیستی با ایران دوست باشند و این دوستی به نفع آنهاست.

سیدیحیی رحیم صفوی

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا امروز در آئین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، خطاب به خانواده‌های 6 شهید این دانشگاه، گفت: بنده سلام مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را به شما می‌رسانم و این مراسم برای تقدیر از شما خانواده شهدا برگزار شده است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در 16 آذر هر ساله مراسم تجلیل از شهدای دانشگاه امام حسین(ع) با حضور خانواده‌های این شهدا برگزار شود.

سرلشکر رحیم صفوی ضمن تجلیل از 6 شهید دانشگاه امام حسین(ع)، اظهار داشت: 3 نفر از این شهدا دانشجویان من و 2 نفر از همرزمان بودند. شهید مجید حاتم فرمانده مومن، دانا و شجاع بود. وی جانشین سردار سلامی در عملیات سپاه بود. آخرین ماموریت وی در افغانستان بود و در زمانی که من فرمانده کل سپاه بودم. همسر وی فردی فرهنگی و فرزندان او مومن و خوب هستند.

وی تاکید کرد: ما هم به دنبال شهادت هستیم، البته باید به خانواده شهدا بگویم استحکام هویت ملی و تاریخ پایدار ملت‌ها را روحیه جهادی و حماسه‌آفرینی ملت‌ها تشکیل می‌دهند و از این رو جهاد در راه خدا و شهادت اساس پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و هم اکنون هم اساس انقلاب و تامین امنیت ملی روحیه حماسی، جهادی، مقاومت و صبوری ملت است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: کافی است نگاهی به فلسطین داشته باشیم. مردم فلسطین از سال 1948 یعنی 64 سال پیش با اشغال روبرو شدند و یک مشت صهیونیست پلید فلسطین را اشغال کردند. 5 میلیون فلسطینی آواره هستند و بیش از سه و نیم میلیون نفر از مردم فلسطین در نوار غزه زندگی می‌کنند و امنیت ندارند.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: با این حال ما پیروزی مقاومت و حزب‌الله را در جنگ 33 روزه و 22 روزه دیدیم. نیروهای حزب‌الله پیشانی‌بند رزمندگان اسلام را به سر می‌بستند و با مقاومت تانک‌ها و نیروهای رژیم‌صهیونیستی را بیرون کردند، به طوری که رژیم‌صهیونیستی شکست ذلت‌بار را پذیرفت. این مقاومت و ایستادگی مقابل رژیم‌صهیونیستی برگرفته از شعار حزب‌الله بود که شعار حزب‌الله نیز شعار شهدای شماست.

وی تصریح کرد: حماس و حزب‌الله شعار پان‌عربیسم را کنار گذاشتند و مقاومت اسلامی را از ایران آموختند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه ما 193 کشور مستقل داریم و 57 کشور نیز عضو کنفرانس اسلامی هستند خطاب به دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: فقط کافی است سران این 57 کشور را با رهبر خود مقایسه کنید. قدرت، حکمت، سیاست، فهم مسائل استراتژیک جهانی را در مقام معظم رهبری می‌بینید.

"مقام معظم رهبری جهان را می‌شناسند جهان، آمریکا، فلسطین و کشورهای منطقه را می‌شناسد حقیقتا رهبر ما فردی دانا، خردمند، شجاع، حکیم و دوراندیش است و اصلا قابل قیاس با سران کشورهای دیگر نیست از این رو باید قدردان نعمت ولایت فقیه چه ولایت امام خمینی و چه ولایت امام خامنه‌ای باشیم".

سرلشگر صفوی یادآور شد: امام خمینی 10 سال رهبری کردند و حضرت آقا 24 سال. در مدت رهبری مقام معظم رهبری 3 جنگ در منطقه رخ داد و در این مدت ما همواره مقاومت و ایستادگی خود را به تبعیت از مقام معظم رهبری نشان دادیم.

وی در ادامه سخنانش 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشت و افزود: 16 آذر سال 32 نیکسون به ایران آمد و 3 دانشجوی شهید قربانی سفر وی شدند. معتقدم 16 آذر رخدادی نیست که با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شود، بلکه پیام 16 آذر استکبارستیزی دانشجویان است و این پیام باید برای همه دانشجویان حاضر و آینده مورد توجه قرار گیرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا پیام 16 آذر را مقابله با استکبار و پیاده شدن عدالت عنوان کرد و با بیان اینکه دانشجویان 60 سال با استکبار و ظلم مبارزه می‌کنند گفت: آمریکا مظهر ظلم و توطئه‌گری است فقط کافی است سابقه سیاست خارجی آمریکا را ببینیم. دولت آمریکا اهل فریب و اغواگری است دیدیم که چه به سر دولت سابق لیبی آوردند. آنها به هیچ وعده خود در قبال لیبی عمل نکردند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه سیاست آمریکا فریبکارانه است افزود: آمریکا می‌خواهد در مقابل کشورهای ضعیف قدرمآبانه برخورد کند اما ملت ما با تدبیر رهبری، انسجام ملی از این چالش‌ها عبور خواهد کرد و ا نشاءالله به عنایت امام زمان(عج) به ساحل امن پیشرفت و عدالت خواهیم رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشورهای منطقه نباید سیاست‌های غلطی را علیه ایران اعمال کنند گفت: به آنها توصیه می‌کنم به جای دوستی با اسرائیل با ایران دوست باشند و علیه ایران توطئه نکنند. توصیه می‌کنم با ثبات و آرامش در منطقه با ایران مشارکت داشته باشند. دوستی با اسلام و ایران را به دوستی با اسرائیل ترجیح دهند. این دوستی به نفع شما است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: کشورهایی که پادشاهی مدیریت می‌شود باید از سرنوشت شاه ایران درس عبرت بگیرند. امروز ایران قدرتمند است و با روحیه جهادی در مقابل قدرت‌های جهان ایستاده است.

سرلشکر رحیم صفوی در ادامه به ویژگی‌های دانشجویان امام حسین(ع) پرداخت و گفت: دانشجویان این دانشگاه یک سر و گردن از دانشجویان دانشگاه‌های دیگر بالاتر هستند. اهل ایمان، فهم و صبوری هستند. صبوری بسیار مهم است. ببینید حضرت آقا چقدر صبور هستند. دوستانشان در حق ایشان جفا کردند و همین الان هم جفا می‌کنند، ولی رهبری صبر می‌کنند.

وی گفت: افرادی علیه امنیت ملی قیام کردند و از طرف قضایی نیز حکم آنها روشن است، ضمن اینکه هر کشوری در خصوص امنیت ملی خود قوانین محکمی را دارد.

کد خبر 241526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز