چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: هر ۳ساعت یک نفر به‌علت سوءمصرف مواد‌مخدر جان خود را از دست می‌دهد.

به این ترتیب پس از سوانح رانندگی بیشترین عامل مرگ‌ومیر در ایران سوءمصرف مواد‌مخدر است. اگر چه این رقم نسبت به سال90 خورشیدی 15درصد کاهش داشته اما نمی‌توان چشم‌پوشید که علاوه بر مردان، آمار زنان معتاد از 58نفر در هزار به 98نفر از هر هزار زن ایرانی رسیده است. در سوی دیگر دانش‌آموزانی که نخستین کام‌ها را از مواد‌مخدر سنتی و صنعتی می‌گیرند، رو به افزایش است.

این دو گروه، یعنی زنان و دانش‌آموزان از اصلی‌ترین ورودی‌های افراد جامعه به جمعیت معتادان کشورند. تا پیش از این سخن گفتن از اعتیاد زنان و به‌ویژه آمار اعتیاد دانش‌آموزان از مناطق ممنوعه خبری محسوب می‌شد. ۸ سال پیش که آمار ۳۰ هزار دانش‌آموز معتاد را ستاد مبارزه با مواد‌مخدر منتشر کرد، مدیران آموزش و پرورش دولت نهم رقمی بین ۲ تا ۳ هزار محصل را درگیر مسئله اعتیاد اعلام کردند که به زعم آنها برای جمعیت دانش‌آموزی حدود ۱۳ میلیون نفری آن روز رقم قابل توجهی نبود.

اما مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر که در نشست خبری سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، با اعلام 8کشته اعتیاد در هر روز، خبر داد: پس از سال‌ها توانستیم تابوهای آموزش و پرورش را شکسته و اجازه طرح  شیوع شناسی اعتیاد دانش‌آموزان را از این وزارتخانه بگیریم که به‌زودی این طرح اجرا خواهد شد. بابک دین‌پرست همچنین از معتادان بی‌سواد هم غفلت نکرد و در ادامه تشریح عملکرد 100روزه خود از امضای تفاهمنامه همکاری با نهضت‌ سوادآموزی خبر داد.

کد خبر 241302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز