گروه سیاسی: مدیر کل انتخابات وزارت کشور با بیان این که 14 تیر آخرین فرصت برای استعفای کاندیداهای نمایندگی مجلس هشتم است، افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس هشتم نباید از ابتدای روز 15 تیر به بعد، هیچگونه مسئولیتی در جایگاه و مسندی که در قانون عنوان شده است، داشته باشند.

علی‌اصغر کاراندیش در گفتگو با فارس با اشاره به بیانیه شماره یک منتشر شده وزارت کشور در روز شنبه 12 خرداد و با بیان اینکه کار وزارت کشور با این بیانیه رسماً آغاز شد، اظهار داشت: مهمترین موضوع در حال حاضر، لزوم استعفای مقامات و مسئولان دولتی که کاندیدای انتخابات مجلس هشتم هستند، می‌باشد.

کاراندیش همچنین در تشریح اقدامات وزارت کشور در ارتباط با انتخابات مجلس هشتم گفت: ما از بعد از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی‌شهر و روستا کارهای اجرایی برای تمهید مقدمات برگزاری انتخابات مجلس هشتم را آغاز کردیم که کارهایی نظیر اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌های انتخاباتی، اصلاح دستورالعمل‌ها، تهیه نرم‌افزار جامع انتخاباتی و همه مسائل، امکانات و لوازمی‌که به امر برگزاری انتخابات مربوط می‌شود از همان زمان در دستور کار ما قرار گرفتند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ادامه داد: چند تیم فنی در وزارتخانه در حال کار بر روی امکان شمارش رایانه‌ای آرا هستند تا در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات رای‌گیری و شمارش آرا بصورت رایانه‌ای انجام شود. 

وی تصریح کرد: البته اجرای این شیوه احتیاج به یکسری هماهنگی‌ها با شورای نگهبان، اصلاح احتمالی برخی قوانین و فراهم شدن تمهید امکانات لازم اجرای چنین شیوه‌ است.

کار اندیش با اشاره به این که اگر امکانات این طرح فراهم شود نرم افزار آن تقریباً به صورت کامل طراحی شده و قابل استفاده است، تصریح کرد: البته این شیوه در صورت اجرایی شدن نیز باید حتماً برای چند حوزه انتخابیه که تعداد نمایندگان آن زیاد است مثل تهران، اصفهان و شهرهای نظیر آن اجرا شود.

کد خبر 24120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز