سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان آمریکایی ثابت کرده‌اند که مصرف بیش از اندازه‌ی قند، برای سلامتی زیان‌بار است.

نتایج این پژوهش در نشریه‌ی Nature به چاپ رسیده است. محققان معتقدند که مصرف قند به میزان کم، مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما زیاده‌روی در مصرف آن مرگ تدریجی به همراه خواهد داشت.

در واقع قند زیاد باعث فشارخون بالا، دیابت، ابتلا به بیماری‌های قلبی و آسیب‌های جدی به کبد خواهد شد. این بیماری‌ها که سالانه جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌گیرد به دغدغه‌ی اصلی دانشمندان و همچنین مردم تبدیل شده است که البته می‌توان با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های غذایی در مقابل آن‌ها مقاومت کرد.

متأسفانه در پنجاه سال اخیر مصرف قند در جهان سه برابر شده است و محققان معتقدند که باید اقداماتی در جهت پیشگیری از این روند روبه افزایش انجام شود.

آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که فروش نوشیدنی‌های شیرین به افراد زیر 17 سال ممنوع اعلام شود. همچنین به عقیده‌ی این محققان باید کنترل بیشتری روی فست‌فودها اعمال شده و در عوض مکان‌های فروش میوه، سبزیجات و مواد غذایی سالم رونق داده شود.

این محققان بر این باورند که با در پیش گرفتن همین اقدامات ساده می‌توان گام‌های موثری در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه برداشت.

در واقع به نظر می‌رسد زمان آن رسیده باشد که همه‌ی مردم توجه بیشتری به تغذیه‌ی خود داشته و مصرف قند را در حد نرمال نگه دارند.

منبع: maxiscience

کد خبر 240914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز