مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو مرسوم به BRT یکی از خطوط سامانه اتوبوسرانی است که شمال غرب تهران را به غرب آن متصل می‌کند.

نقشه مسیرهای اتوبوس

برای دیدن تصویر بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

خط 10 اتوبوس‌های تندرو که در 15 خردادماه سال 1390 افتتاح شد از میدان آزادی در غرب تهران آغاز می‌شود، با عبور از دو بزرگراه محوری محمد علی جناح و شهید اشرفی اصفهانی از میدان دوم صادقیه، پونک و چهار دیواری و نیز از مقابل دو مرکز بزرگ خرید تیراژه و بوستان عبور کرده و در نهایت به واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در شمال غرب تهران منتهی می‌شود.

این سامانه دارای 18 ایستگاه اتوبوس است که از شمال غرب به غرب عبارت‌اند از: دانشگاه آزاد، مخابرات، الوند،اشرفی اصفهانی، طالقانی، مجتمع قضایی، پونک شمالی، پونک جنوبی، شهید مخبری، تیراژه، باغ فیض، مرزداران، مسجد جامع،سازمان آب، صادقیه،پمپ بنزین، ابتدای جناح و پایانه آزادی.

فاصله متوسط بین ایستگاه‌های خط 10 اتوبوس های تندرو 685 متر است و 100 دستگاه اتوبوس دوکابین در این خط فعالیت می کنند که سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها 2 دقیقه در نظر گرفته شده است.

این خط در ایستگاه صادقیه با خط 4 مترو، در  پایانه آزادی با خط 3 متروی تهران و در ایستگاه پونک شمالی با خط 6 اتوبوس‌های تندرو متصل می‌شود.

کد خبر 240582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز