مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگراه طبقاتی صدر، طولانی‌ترین بزرگراه طبقاتی کشور، شنبه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، پل طبقاتی صدر، طی مراسمی در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹ آذر ۹۲ بر روی پل، در تقاطع قیطریه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مقامات لشگری و کشوری بهره برداری خواهد شد.

روبان قرمز پل طبقاتی صدر در حالی چیده خواهد شد که کلنگ احداث آن تنها در ۲۶ ماه قبل به زمین زده شد و در این مدت ۱۱ کیلومتر عملیات پیچیده پل سازی با دانش و توان مهندسی ایرانی به اجرا درآمد.

وضعیت بزرگراه صدر موجود یا‌‌ همان تراز صفر نیز نسبت به گذشته بهبود یافته و ضمن انجام عملیات اصلاحات هندسی در گره‌های ترافیکی، اقداماتی همچون ترمیم روکش آسفالت، خط کشی جدید ترافیکی، روشنایی مسیر، رفع نواقص کانال‌های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی نیز انجام شده است.

به این ترتیب از روز شنبه، پروژه تونل نیایش و پل طبقاتی صدر به طور کامل زیر بار ترافیکی خواهند رفت.

گفتنی است دسترسی به بزرگراه صدر از بلوار کاوه، قیطریه و بزرگراه امام علی (ع) ایجاد شده است؛ همچنین به دلیل ممنوعیت عبور موتور سیکلت و خودروهای سنگین از داخل تونل نیایش، تردد این وسایل نقلیه از روی پل طبقاتی صدر نیز ممنوع خواهد بود.

با بهره برداری از پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، ضمن تکمیل کارکردهای ترافیکی بزرگراه نیایش به تسهیل جریان ترافیک در ۷ بزرگراه شهید مدرس، شهید همت، حکیم، رسالت، شهید زین الدین، یادگار امام (ره) وشهید چمران کمک خواهد شد.

کد خبر 240348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز