گروه اجتماعی: بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی سرانجام اجرا ‌شد. به این ترتیب بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند تا ابتدای آذر سال ۹۳از خدمات درمانی بیمه تکمیلی آتیه‌سازان بهره‌مند شوند.

هفته پیش بود که کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نتیجه مذاکرات 2 روزه‌اش را با مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ منتشر کرد و خبر از توافق داد.این توافق قرار بود از اول آذرماه اجرایی شود. اما گروهی از بازنشستگان در تماس با روزنامه همشهری گفتند که بیمه تکمیلی درمان‌شان هنوز اجرا نشده است. آنها توضیح دادند: به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه کردیم ولی با کمال تعجب به ما گفتند که هنوز قراردادی بسته نشده و نمی‌توانند خدمات درمان به ما ارائه دهند.

به همین سبب مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ اعلام کرده است: با وجودی که قرارداد تازه امضا شده اما ارائه خدمات از اول آذرماه است. رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هم درباره تأخیر در امضای قرار‌داد بیمه تکمیلی بازنشستگان به مهر گفت: پس از مذاکره با بیمه آتیه‌سازان حافظ، به کانون‌های استان‌ها اعلام کردیم که موافقت یا عدم‌موافقت خود را به ما اعلام کنند به همین دلیل تا اعلام آنها کمی قرار‌داد به تأخیر افتاد.

علی اصغر بیات ادامه داد: در حال حاضر تقریبا تمامی کانون بازنشستگان استان‌های مختلف موافقت کتبی خود را با قرار‌داد بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به ما اعلام کرده‌اند و می‌توانند برای انعقاد قرار‌داد به نمایندگی این شرکت در استان خود مراجعه کنند و فقط چند استان پاسخی نداده‌اند که از این پس آنان باید خود پاسخگوی بازنشستگانشان باشند. به گزارش همشهری، حق بیمه برای استفاده از این خدمات به ازای هر نفر 20هزار و 200تومان است که به ازای هر بازنشسته و همسرش از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

در حال حاضر یک شعبه آتیه‌سازان حافظ در غرب تهران برای صدور معرفی‌‌نامه برای بازنشستگان درنظر گرفته‌شده و طی هفته آینده نیز شعبه دیگری راه‌اندازی خواهد شد به‌طوری‌که در تهران 4شعبه و در شهرهای دیگر مانند اسلامشهر، ری، رباط‌کریم و... درصورت نیاز و تقاضا شعبات ویژه‌ای ایجاد می‌شود. براساس فهرست و میزان خدماتی که در قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ تعیین شده،

سقف پرداخت خسارت برای اعمال جراحی قلب، مغز و اعصاب، پیوند کلیه، کبد، ریه، مغز و استخوان، جراحی ستون فقرات (غیر از دیسک ستون فقرات) 8میلیون تومان و خسارت درنظر گرفته شده برای اعمال جراحی و بستری در بیمارستان و درمان طبی، دیسک و ستون فقرات، لیزرتراپی چشم (سرپایی یا بستری)، آنژیوگرافی عروق کرونر، سنگ‌‌شکن و تزریق آمپول آواستین و غیره 5میلیون تومان درنظر گرفته شده است. بیماری‌های خاص (تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی)،‌ام‌اس، انواع سرطان، شیمی‌درمانی (جراحی طبی، شیمی‌درمانی، بیماری‌های پری لوسی و رادیوتراپی)، داروهای تخصصی‌ام‌اس (از محل بند یک) نیز سالانه تا 5میلیون تومان از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، عینک، ویزیت، سمعک و... جزء خدمات درخواستی کانون بازنشستگان نبوده است. مقصودی در عین حال تأکید کرد: نهایت تلاش خود را ‌ می‌کنیم تا بهترین خدمات را به بیمه‌شدگان ارائه دهیم به‌طوری‌که در بیمه جدید دیگر با مشکلات بیمه قبلی روبه‌رو نباشند. براساس قراردادی که با شرکت آتیه‌سازان حافظ بسته شد این شرکت در فاز نخست خدمات بیمه تکمیلی درمان را به جمعیت 1.5 میلیون نفری بازنشستگان و همسرانشان ارائه خواهد داد.

بازنشستگانی که تمایل به استفاده از این نوع خدمات را ندارند می‌توانند طی 3‌ماه آینده با مراجعه به کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی یک فرم پر کنند تا حق بیمه تکمیلی از حقوقشان کسر نشود و آن دسته از بازنشستگانی که می‌خواهند فرزندان تحت تکفلشان را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان درآورند نیز با مراجعه به کانون‌ها درخواست کتبی‌شان را ارائه کنند.

کد خبر 240278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز