گروه حوادث: «من پزشک جراح بیمارتان هستم و هنگام عمل او به داروی خاصی نیاز پیدا کرده ام».

شنیدن این جمله از پشت تلفن کافی بود تا همراهان بیماران در دام کلاهبرداری گرفتار شوند که خودش را پزشک جراح جا می‌زد. این مرد پس از آنکه شماره تماس همراهان بیماران را به‌دست می‌آورد، با آنها تماس می‌گرفت و با این ادعا که هنگام عمل جراحی به داروی مهمی نیاز پیداکرده است، دست به کلاهبرداری می‌زد.

شروع ماجرا

عصر جمعه گذشته زنی همراه همسرش به کلانتری شهرک غرب رفت و خبر از کلاهبرداری عجیب با شگردی تازه داد. زن جوان که فریب کلاهبردار تلفنی را خورده بود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: صبح روز گذشته (پنجشنبه) همراه مادرم به یکی از بیمارستان‌های تهران رفتیم.

مادرم قرار بود برای انجام عمل زیبایی به اتاق عمل برود و به گفته پزشک معالج، عمل 4یا 5ساعت طول می‌کشید. وی ادامه داد: بعد از اینکه به بیمارستان رسیدیم پرونده‌ای از پذیرش گرفتیم و آن را پر کردیم. در قسمتی از برگه شماره موبایلم را نوشتم و بعد از انجام کارهای اداری مادرم راهی اتاق عمل شد. من هم در سالن انتظار بیمارستان بودم که یک دفعه موبایلم زنگ خورد. شماره یک خط اعتباری بود و وقتی پاسخ دادم مردی خود را پزشک جراح مادرم معرفی کرد. وقتی اسمش را گفت مطمئن شدم که خودش است.

وی مدعی شد که مادرم کم خونی شدید داشته است و با عصبانیت گفت که چرا این موضوع را به وی نگفته‌ام. من که دستپاچه شده بودم از پزشک خواستم هر کاری می‌تواند برای نجات مادرم انجام دهد. او مدعی شد که مادرم به‌خاطر کم خونی به سختی به‌هوش می‌آید و برای اینکه زنده بماند من باید به داروخانه 13آبان بروم و از آنجا دارویی تهیه کنم و به اتاق عمل برسانم. زن جوان در ادامه گفت: خیلی ترسیده بودم. فاصله بیمارستان تا داروخانه 13آبان زیاد بود و از این وحشت داشتم که تا من برگردم، اتفاقی برای مادرم بیفتد.

وقتی ماجرا را به فرد تماس گیرنده گفتم، او مدعی شد که در داروخانه آشنا دارد و با یک تماس به آنها می‌گوید که دارو را با پیک به بیمارستان بفرستند. فقط پیش از این باید هزینه دارو را واریز کنم. من که خوشحال شده بودم، از او خواستم شماره کارت را به من بگوید تا مبلغ دارو را به‌حساب مورد نظر واریز کنم.

شاکی افزود: دکتر از من خواست تا خودم را به مقابل دستگاه خودپرداز برسانم. من هم به سرعت از بیمارستان بیرون رفتم و وقتی به مقابل دستگاه خود پرداز رسیدم پزشک جراح مجددا با من تماس گرفت. او شماره کارت را در اختیار من قرار داد و خواست تا مبلغ 3میلیون تومان به‌حساب مورد نظر واریز کنم و بعد از آن فیش پرداخت را به دستش در اتاق عمل برسانم. او به من اطمینان داد که همین حالا دارو را با پیک برایش می‌فرستند و دیگر نگران حال مادرم نباشم.

افشای راز کلاهبرداری

زن جوان افزود: بعد از واریز پول فیش را نزد خودم نگه داشتم تا اینکه چند ساعت بعد مادرم را از اتاق عمل به بخش منتقل کردند. خوشبختانه حالش خوب بود و همه نگرانی هایم با دیدن او از بین رفت. آن شب دکتر جراح را ندیدم اما صبح روز بعد وقتی به بخش آمد تا مادرم را معاینه کند، از او به‌خاطر دارو تشکر کردم و فیش واریزی را تحویلش دادم.

او با دیدن فیش تعجب کرد و درحالی‌که از موضوع بی‌اطلاع بود به من گفت که قرار نبوده من پولی واریز کنم. وقتی برایش ماجرای تماس تلفنی‌اش درباره کم خونی و خرید داروی 3میلیونی برای به‌هوش آمدن مادرم را تعریف کردم، گفت که هرگز چنین مشکلی در اتاق عمل رخ نداده و او با من تماس نگرفته است. همان لحظه متوجه شدم شخصی که به من زنگ زده پزشک جراح نبوده است. او کلاهبرداری بوده که خود را پزشک جا زده تا با این شیوه پول به جیب بزند. وقتی متوجه شدم که چه کلاهی سرم رفته موضوع را با پرستاران بخش درمیان گذاشتم.

آنها گفتند مدتی است که با این شیوه از همراهان بیماران کلاهبرداری می‌شود. حتی یکی از آنها گفت که چند وقت پیش فرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان جراح، به بهانه خریدن پلاتین برای بیمار 13میلیون تومان پول از همراه او کلاهبرداری کرده بود. پس از آن موضوع را با مسئولان بیمارستان در میان گذاشتم و خواستار پیگیری در این زمینه شدم چرا که اطلاعاتی که من در برگه پذیرش نوشته بودم به راحتی لو رفته بود اما جوابی نگرفتم برای همین تصمیم گرفتم به پلیس مراجعه و شکایت کنم.

بعد از اعلام این شکایت، ‌پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و پیش‌روی قاضی دادسرای ناحیه 2تهران قرار گرفت. با صدور دستورات قضایی، ردیابی‌های پلیسی برای شناسایی کلاهبردار میلیونی آغاز شده و این در حالی است که هنوز سرنخی از وی به‌دست نیامده است.

کد خبر 240271
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز