همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ورود کامیون، اتوبوس و تردد در رمپ‌های اضطراری در پل صدر ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الله بهروز  صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه پل طبقاتی صدر افزود: بر اساس وعده شهرداری تهران پل طبقاتی صدر در موعد مقرر تکمیل و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری پل طبقاتی صدر رینگ شمالی تهران تکمیل می‌شود و ۳۰ درصد از زمان طول سفر برای شهروندان کاهش می‌یابد.

قائم‌مقام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: پل طبقاتی صدر تاثیر بسزایی در معابر شهر تهران و کاهش بار ترافیکی در محدوده پل طبقاتی دارد.

بهروز درباره تجهیزات ترافیکی این پل بیان داشت: تونل نیایش و پل طبقاتی صدر توسط ساختمان کنترل ترافیک مختص این پل و تونل کنترل می‌شود و در این ساختمان از امکانات پیشرفته استفاده شده است.

نصب دوربین در تونل و پل

وی با اشاره به اینکه انواع مختلفی از دوربین‌ها در پل طبقاتی صدر نصب شده است، ‌گفت: بیش از ۱۸۰ دوربین در تونل و پل طبقاتی صدر نصب شده که وضعیت ترافیکی و محدودیت سرعت را کنترل می‌کند.

قائم‌مقام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: علاوه بر دوربین‌های نصب شده ۲۴ سرعت‌سنج نیز در دو سازه نصب شده است که حداکثر سرعت در این سازه‌ها ۶۰ کیلومتر و در رمپ‌ها ۳۰ کیلومتر است.

بهروز با بیان اینکه ایمنی در پل اولویت نخست است، گفت: عبور کامیون، اتوبوس، موتور و عبور خودرو‌ها در رمپ‌های اضطراری ممنوع است و شهروندان باید توجه داشته باشند که با این وسایل نقلیه از پل عبور نکنند. البته سیسم‌هایی که بر روی پل نصب شده است نیز از تردد این نوع وسایل نقلیه جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار سیستم‌های تردد عبور و خروج پل و تونل در این دو سازه نصب شده است که با نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در ابتدای پل با تکمیل ظرفیت پل و تونل نیایش از ورود خودروهای دیگر جلوگیری شود.

قائم‌مقام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان داشت: چراغ‌هایی که نصب شده است مانند چراغ‌های تقاطع خیابان‌ها است که شهروندان باید در ورودی پل و تونل بر اساس راهنمایی این چراغ‌ها اقدام کنند.

دسترسی صدر به مدرس بسته می‌شود

بهروز درباره سیستم پیشگیری از یخ زدن پل اظهار داشت: سیستم‌هایی تهیه شده است تا نسبت به یخ زدن پل جلوگیری شود.

وی گفت: دسترسی‌های مدرس به پل صدر مقطعی است و پس از بهره‌برداری این دسترسی‌ها بسته می‌شود.

پرداخت عوارض فعلا غیرفعال است

قائم‌مقام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در ورودی پل صدر پرداخت عوارض وجود دارد، گفت: سیستم پرداخت عوارض در پل صدر دیده شده است و این غیرفعال است چرا که هنوز مصوبه شورای شهر تهران را برای پرداخت عوارض ندارد.

بهروز درباره بار ترافیکی این پل و تونل اظهار داشت: در ابتدای بهره‌برداری پل صدر به دلیل سازه منحصر به فردی که این پل دارد، ترافیک سنگینی را خواهیم داشت ولی پس از سه ماه به تعادل ترافیکی در این محدوده می‌رسیم.

کد خبر 240052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز