همشهری آنلاین: معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با بیان اینکه ماهانه وزارت نفت ۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع یارانه‌های نقدی را تامین می‌کند، گفت: پرداخت یارانه‌ها با سبک و روش کنونی در سال آینده امکان پذیر نیست و سبب فروپاشی بیشتر ساختارهای اقتصادی کشور می‌شود.

وزارت نفت

به گزارش مهر، منصور معظمی با اشاره به رابطه شرکت‌های تولیدکننده انرژی (از جمله شرکت ملی پالایش و پخش و گاز) با سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس روابط مالی تعریف شده هم اکنون درآمد حاصل از فروش گاز و فرآورده های نفتی مستقیم به خزانه کل واریز می شود و شرکت ها سهم خود را بر اساس میزان تعیین شده از خزانه دریافت خواهند کرد که تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است و شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت در تنگنای شدید مالی قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت با بیان اینکه هم اکنون ماهانه حدود ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای تامین منابع یارانه‌ها از محل صنعت نفت تامین می‌شود، افزود: ماهانه سه هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان از سوی دولت، یارانه به مردم پرداخت می‌شود که بخش عمده آن (٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان) آن از سوی وزارت نفت تامین می‌شود و بار اصلی هدفمندی یارانه‌ها بر دوش وزارت نفت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه سال ١٣٩٢ قرار بود از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بخش عمده‌ای از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت هدفمندی یارانه‌ها تامین شود، که تاکنون در این زمینه اقدام خاصی انجام نشده است و بار آن بر روی صنعت نفت سنگینی می‌کند.

معظمی با بیان این که تحقق پرداخت مبالغ یارانه‌ها وابسته به منطقی کردن مکانیزم اجرایی قیمت حامل‌های انرژی است، بیان کرد: پرداخت یارانه‌ها با سبک و روش کنونی در سال آینده امکان پذیر نیست و سبب فروپاشی بیشتر ساختارهای اقتصادی کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت نفت تاکنون به تعهدها و تکالیف خود در زمینه پرداخت یارانه‌ها عمل کرده، البته این اقدام به معنای اجرایی نشدن پروژه‌های کلیدی صنعت نفت در بخش‌های مختلف این صنعت بوده است و همه پروژه‌های صنعت نفت با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند.

کد خبر 239348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز