جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: کارفرمایان تهرانی می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی تهران بزرگ فرم تقاضای بازنشستگی با 25 سال سابقه موضوع قانون نوسازی صنایع را درخواست نمایند.

محسن شاکری مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ که در جمع کارشناسان امور بیمه‌ای اداره کل در خصوص نحوه شناسائی واحدهای صنعتی مشمول ماده 10 قانون نوسازی صنایع سخن می‌گفت، افزود: کارفرمایان واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری، از وزارت صنایع و معادن و سایر مراجع قانونی که متقاضی استفاده از این قانون هستند در مرحله اول باید نسبت به تکمیل و تحویل فرم شماره1 به شعبه اقدام نمایند.

وی افزود: شعب تابعه موظفند پس از استعلام اعتبار پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی فرم شماره 2 و 3 را به کارفرمای متقاضی ابلاغ نمایند.

شاکری در خصوص شرایط اعطای فرم شماره 2 و 3 گفت: ‌پس از استعلام اعتبار پروانه بهره‌برداری در صورت فعال بودن کارگاه و ارسال لیست حق بیمه و فرم 2 و 3 به کافرمایان ابلاغ می‌شود.

شاکری در خصوص واحدهای متقاضی که در سالهای گذشته و براساس برنامه سوم توسعه مشمول این قانون شدند افزود: چنین کارگاههایی هم که اعتبار پروانه بهره‌برداری آنها از سوی شعب تابعه تایید شود می‌توانند در جهت برقراری مستمری بیمه‌شدگان خود با سابقه بالای 25 سال اقدام کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ در خصوص شرایط بیمه‌شدگان شاغل در واحدهای صنعتی مشمول ماده 10 قانون نوسازی صنایع گفت:‌پس از تایید و شناسایی کارگاه، کارفرمایان مشخصات بیمه‌شدگان متقاضی دارای بیش از 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه را به همراه تصاویر شناسنامه و کارت ملی بیمه شده به شعبه معرفی می‌نماید.

مدیرکل تأمین اجتماعی تصریح کرد در سطح تهران بزرگ بیش از 26 درصد از کارگاههای ایران وجود داردکه رقمی بالغ بر 374 هزار کارگاه می‌باشد که بیش از 1 میلیون و 850 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش خود دارند.

شاکری با اشاره به عملکرد اداره کل تهران بزرگ در اجرای ماده 10 قانون نوسازی صنایع طی دو سال گذشته گفت: در اجرای مرحله اول این قانون بیش از 5 هزار نفر در سطح شعب تهران بزرگ مشمول این قانون شدند و به جرگه بازنشستگان پیوستند.

پرداخت مابه‌التفاوت مستمری‌بگیران با حقوق تیرماه

بنابر گزارش دیگری مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ اعلام کرد: مابه‌التفاوت مستمری 4ماهه اول سال‌جاری بازنشستگان و مستمری‌بگیران همراه با حقوق تیرماه پرداخت می‌شود.

محسن شاکری مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ که در جمع کارشناسان امور مستمری‌ و حسابداری اداره کل تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: در سطح 31 شعبه تابعه تهران بزرگ، از پنجم تیرماه به ترتیب نوبت و براساس حروف الفبا پرداخت می‌گردد.

وی با اشاره به افزایش 1/31درصدی مستمری اسفند 85 گفت: کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران که حداقل حقوق یک میلیون و 550 هزار ریال دریافت می‌کردند از سال جدید و با افزایش 1/31درصد حداقل حقوق یک میلیون و 830 هزار ریال دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: با حمایت و مساعدت مدیرعامل محترم سازمان و اعضای هیات مدیره حداقل مستمری کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران 200 هزار تومان رسید که از ماه بعد پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ با اشاره به افزایش مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: 90 درصد درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌های پرداخت تامین می‌شود و حقوق مستمری بگیران براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی افزایش یافته و ما حتی بیش از میزان تورم اعلام شده به این عزیزان مستمری پرداخت می‌کنیم.

کد خبر 23816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز