گروه اقتصادی: فصل برداشت پسته در مناطق پسته خیز کشور به پایان رسید و کار آماده‌سازی‌ برای ورود پسته تازه به بازارهای داخلی و همچنین صادرات با سرعت بیشتر در حال انجام است.

پسته

براساس اعلام رئیس انجمن پسته کشور، امسال در حدود 140هزار تن پسته در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته در حدود 25درصد کاهش نشان می‌دهد.محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با ایسناافزود: پیش‌بینی می‌شد تولید پسته در سال‌جاری به حدود 210هزار تن افزایش یابد اما در اردیبهشت به‌دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی خوشه‌های پسته پر نشدند. وی ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 25هزار تن از پسته صادر شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 50هزار تن دیگر نیز صادر شود البته حدود 30هزار تن از پسته تولید امسال در سال آینده صادر خواهد شد.

رئیس انجمن پسته گفت: میزان مصرف سرانه پسته در جهان متفاوت است و بالاترین میزان مصرف سرانه مربوط به رژیم صهیونیستی، چین، ایران و آمریکا است؛ به‌گونه‌ای که اسرائیل با 6میلیون جمعیت سالانه 6000تن پسته مصرف می‌کند و پس از آن ایران، آمریکا و چین در رتبه‌های بعدی مصرف پسته قرار دارند. جلال‌پور ادامه داد: میزان مصرف سرانه پسته در آمریکا و ایران حدود 400گرم است.

کد خبر 238047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز