گروه حوادث: مرد جوان با خرید گوشی‌های مسروقه و سرقت دفترچه تلفن، شماره تلفن طعمه‌هایش را به‌دست می‌آورد و با معرفی خود به‌عنوان یکی از اقوام آنها، دست به کلاهبرداری می‌زد.

حوادث  -متهم

آنچه باعث شد این مرد به دام بیفتد، طمع وی برای کلاهبرداری دوباره از یکی از طعمه‌هایش بود. این مرد بعد از ظهر 5 آبان ماه، وقتی برای دومین بار می‌خواست با معرفی خودش به‌عنوان یکی از اقوام زن جوان از او پول بگیرد، قدم به دامی گذاشت که زن جوان برایش پهن کرده بود.

زن جوان که بعد از دستگیری مرد کلاهبردار برای شکایت به اداره آگاهی رفته بود ماجرا را اینطور شرح داد: چند روز پیش، فردی با تلفن خانه‌مان تماس گرفت و خودش را خواهرزاده همسرم معرفی کرد.و مدعی شد که مشکلی برایش پیش آمده و نیاز به 400هزار تومان پول دارد. من هم فریب خوردم و بلافاصله این مبلغ را به شماره حسابی که به من داده بود واریز کردم. چند روز از این موضوع گذشت و هیچ خبری از خواهرزاده شوهرم و پولی که به او داده بودم، نشد تا اینکه وی دوباره تماس گرفت و بار دیگر درخواست پول کرد. من که مشکوک شده بودم، گفتم باید حسابم را چک کنم و دوباره با او تماس می‌گیرم.

زن جوان افزود: تلفن را قطع کردم و با خواهرزاده همسرم تماس گرفتم. وی گفت که اصلا نیاز به پول ندارد و در این چند روز با من تماس نگرفته است. او که کنجکاو شده بود با عجله خودش را به خانه ما رساند و من هم ماجرا را برایش تعریف کردم. بعد نقشه کشیدم که تماس گیرنده را به دام بیندازیم.

همان لحظه من با شماره تلفن مرد کلاهبردار تماس گرفتم و گفتم که در حسابم پولی ندارم اما مقداری پول نقد در خانه دارم و وی می‌تواند به مقابل خانه‌مان بیاید و پول را بگیرد. حتی نشانی خانه‌مان را برایش پیامک کردم تا اگر خواست پیک بفرستد. چند دقیقه بعد زنگ خانه‌مان به صدا درآمد و جوان موتور سواری مقابل در ورودی ظاهر شد. او گفت که پیک موتوری است و برای گرفتن پول آمده اما ما با کمک همسایه‌ها به وی حمله کرده و او را دستگیر کردیم، بعد هم با پلیس تماس گرفتیم و این مرد را تحویل مأموران دادیم.

پس از اظهارات زن جوان، مأموران پلیس به بازجویی از مرد دستگیر‌شده پرداختند اما او همچنان مدعی بود که پیک موتوری است و از ماجرای کلاهبرداری خبر ندارد. مأموران اما به بررسی سوابق وی پرداختند و متوجه شدند که او از مجرمان سابقه‌دار است که آخرین بار به جرم کلاهبرداری در زندان بوده و به‌تازگی با سپردن وثیقه آزاد شده است.

متهم در ادامه به کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کردوگفت: بعد از خرید گوشی‌های مسروقه که فهرست شماره تلفن‌هایشان حذف نشده بود یا سرقت دفترچه تلفن، شروع به جست‌وجو می‌کردم و شماره اقوام صاحب گوشی یا دفترچه را به‌دست می‌آوردم. سپس با آنها تماس می‌گرفتم و خود را فامیلشان جا می‌زدم و درخواست پول می‌کردم.

آنها هم حرفم را باور می‌کردند و به تصور اینکه نیاز فوری به پول دارم، مبلغ درخواستی‌ام را کارت به کارت می‌کردند. به این ترتیب دست به کلاهبرداری از آنها می‌زدم تا اینکه طمع باعث شد هنگام کلاهبرداری دوباره از یکی از طعمه هایم دستگیر شوم. سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد کلاهبرداری‌های زیادی انجام داده باشد، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه ششم آگاهی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 21868240تماس بگیرند.

کد خبر 237769
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز