دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در پی بارندگی‌های در روزهای اخیر، علایم تنفسی به صورت آسم، سرفه و تنگی نفس در برخی شهروندان ایجاد شد که به درمانگاه و بیمارستان‌های اهواز مراجعه کردند و به دنبال آن، ستاد بررسی این پدیده در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل شد.

آب و هوا

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: معاونت بهداشت، معاونت درمان و مراکز تحقیقاتی و سازمان محیط‌ زیست در حال همکاری با این ستاد هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: آن چه مشخص است این است که این پدیده، ماهیت عفونی ندارد و در بررسی‌های کلینیکی بالینی و میدانی که انجام شد، عفونی یا ویروسی بودن این علایم برای ما ثابت نشد. یکی از احتمالات بروز این پدیده، آلودگی‌های محیطی است که به همراه باران به سطح زمین می‌رسد.

وی تصریح کرد: بارش باران اسیدی و ایجاد علایم تنگی نفس در شهروندان یکی از احتمالاتی است که در حال بررسی است.

علوی گفت: در جریان بروز مشکلات تنفسی پس از بارندگی‌های دو روز گذشته، برخی محققان معتقدند که رعد و برق در ایجاد این پدیده اثر داشته است. این کارشناسان می‌گویند رعد و برق موجب می‌شود اکسیژن که به صورت مولکول ازن است به علت شکسته شدن، دچار فعل و انفعالات شیمیایی شده و در نهایت برای دستگاه تنفسی مضر باشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: البته همه این موارد در سطح حدس و گمان است. مرکز تحقیقات عوامل زیست‌محیطی در دانشگاه فعال شده و متخصصان در این زمینه مشغول بررسی هستند و به محض این‌که در خصوص موضوعی به یقین برسیم، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کد خبر 237661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز