گروه حوادث: واریز اشتباهی پول ترفند مرد شیادی بود که نقشه کلاهبرداری با جعل چک بانکی را در سر می‌پروراند.

متهم

اواخر اردیبهشت‌ماه نماینده حقوقی یکی از سازمان‌های خدماتی به دادسرای ناحیه 12 تهران رفت و مدعی شد که 49 میلیون و 700 هزار تومان از حساب سازمان، با استفاده از چک جعلی برداشت شده است.

این مرد گفت: چند وقت پیش شخصی به اداره مالی سازمان مراجعه کرد و مدعی شد که مبلغ 150هزار تومان به اشتباه به‌حساب سازمان واریز کرده است و تقاضای پس گرفتن آن را دارد. با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که گفته‌های این شخص درخصوص واریز اشتباهی درست است به همین‌خاطر یک فقره چک به مبلغ 150هزار تومان تحویل او شد اما بعد از چند روز مشخص شد که مبلغ آن چک به 49 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته و از بانک وصول شده است.

بعد از اعلام این شکایت پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و تیمی از مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به آن را آغاز کردند. در نخستین قدم کارآگاهان راهی بانکی شدند که مرد جاعل چک را وصول کرده بود و با بررسی تصاویر دوربین مداربسته، ‌چهره متهم را شناسایی کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، اعلام کرد: قاضی پرونده مجوز انتشار تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانک جهت شناسایی متهم را صادر کرده است؛ به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی تصویر وی شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود درخصوص هویت، محل سکونت و... متهم را از طریق شماره تماس 21864793 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 237298
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز