جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: ارز سال آینده تک‌نرخی می‌شود. این تازه‌ترین وعده رئیس‌کل بانک مرکزی است برای احیای یکی از دستاوردهای دوران ریاست محسن نوربخش رئیس‌کل فقید بانک مرکزی؛ دستاوردی که در دوران ریاست محمود بهمنی خواسته یا ناخواسته از دست رفت و اقتصاد ایران را با نوسان‌های شدید مواجه کرد.

ولی‌الله سیف در حالی از تک‌نرخی‌شدن ارز در سال آینده سخن می‌گوید که شکاف نرخ دلار به‌عنوان نرخ مبنا در بازار، در حال حاضر نزدیک به 500تومان است. او پیش‌تر گفته بود پایین آمدن نرخ دلار از 3000تومان منطقی نیست. اظهارنظری که با واکنش منتقدان دولت مواجه شد. رئیس‌کل بانک مرکزی به ایسنا گفت: به‌دنبال نرخی هستیم که بتواند تولید و اشتغال را در کشور پشتیبانی کند. سیف در پاسخ به این سؤال که در بخشنامه بودجه سال آینده بر یکسان‌سازی‌ نرخ ارز تأکید شده، آیا ممکن است نرخ ارز مبادله‌ای به نرخ بازار آزاد برسد؟ اظهار کرد: بحث اصلی ثبات اقتصادی و نرخ مناسبی است که بتواند تولید و اشتغال را در کشور پشتیبانی کند.

خبر دیگر اینکه حسن یونس سینکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی گفت: سیاست 2نرخی شدن ارز آسیب‌های جدی به موضوع قیمت‌ها و جریان عمومی اقتصاد زده است اما دولت تصمیم دارد به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کند و همه تلاش‌ها عملی شدن آن با کمترین افزایش قیمت است.

کد خبر 237158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز