دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهیه‌کننده آلبوم های موسیقی گروه "آریان" از انتشار آلبوم جدید این گروه موسیقی بعد از طی مرحله صدور مجوز خبر داد.

محسن رجب‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: تازه ترین آلبوم گروه "آریان" را چندی پیش به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارائه دادیم اما با وجود اینکه تمام کارهای این گروه در چارچوب‌های مورد نظر بخش نظارتی دفتر موسیقی بوده است به ما اعلام کردند که این آلبوم در دفتر موسیقی رد شده و بعد از پیگیری‌هایی که به عمل آمد متوجه شدیم مدیرکل وقت دفتر موسیقی به دلیل نگاه شخصی که به کار داشته از انتشار آن ممانعت به عمل آورده است.

وی با بیان اینکه گروه آریان طی این سال‌ها تمام تلاش خود را در جهت ساخت آثاری در چارچوب قوانین وزارت ارشاد انجام داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه متفاوت در بین دولتمردان حوزه موسیقی نه به واسطه محتوا بلکه به خاطر برخورد سلیقه‌ای موجب بروز مشکلاتی شد که من را به ناچار مجبور کرد آلبوم جدید گروه "آریان" را از شورای کارشناسی دفتر موسیقی وزارت ارشاد خارج کنم و این اقدام من برای اولین بار بود که در مدت فعالیت موسسه ترانه شرقی آن را انجام دادم و به مسوولان اعلام کردم که نمی‌خواهم کار جدید را ممیزی کند و از انتشار آن صرف‌نظر کردم.

این تهیه‌کننده موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: بعضی از آقایان که زمانی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی فعالیت می‌کردند به واسطه مدیریت نادرست باعث شدند تعداد خوانندگان و گروه‌های زیرزمینی در ایران بیشتر شود. تا دو سال پیش 15 درصد از خوانندگان به طور غیر مجاز در ایران فعالیت می‌کردند اما حال این جمعیت 15 درصدی به بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده است و اینها همه نشات گرفته از ناکارآمدی و انتخاب های غلطی است که در جریان موسیقی شکل پیدا کرد و منجر به تنزل فضای موسیقی در همه گونه های آن شده است.

رجب‌پور افزود: بسیار امیدوارم که با حضور علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد و علی مرادخانی در کسوت معاون هنری چاره ای برای کاهش ناهنجاری های درون موسیقی اندیشیده شود تا تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان آثار موسیقایی بتوانند در آرامش کامل با رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی به کار خود ادامه دهند.

مدیرموسسه ترانه شرقی در پایان گفت: متاسفانه شرایطی که در دفتر موسیقی طی سال‌های گذشته حکمفرما بود موجب شد که من از فعالیت در ارکستر ملی نیز انصراف دهم و تا زمان تشکیل دولت جدید کاری نکنم این در حالی است که من تا استقرار دولت جدید هیچ کار پاپی را به دفتر موسیقی ارشاد غیر از "دینگو مارو" از گروه لیان که در چارچوب فضای موسیقی نواحی بود ارائه ندادم، اما بعد از استقرار دولت جدید مجددا آلبوم جدید گروه آریان را به دفتر موسیقی ارائه دادم و امیدوارم بعد از صدور مجوز به زودی شاهد انتشار این آلبوم موسیقی باشیم.

"گل آفتابگردون"، "و اما عشق"، " تا بی نهایت"، "بی تو با تو" چهار آلبوم موسیقایی هستند که تاکنون توسط گروه موسیقی آریان در بازار منتشر شده است.

کد خبر 236757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز