همشهری آنلاین: با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا، انتشارات آبان و موسسه نور و نگار، کتاب «طلوع مهر» شامل آثاری نفیس از سه نسل استادان خوشنویسی معاصر ایرانی رونمایی خواهد شد.

کتاب

به گزارش میراث خبر، آئین رونمایی این کتاب با همکاری انتشارات آبان (ناشر مجموعه طلوع مهر) و موسسه فرهنگی نورونگار (نگارخانه آیرین) در تالار ایران با حضور استادان و پیشکسوتان ادب و هنر ایران و با سخنرانی استادان غلامحسین امیرخانی و احمد فلسفی برگزار می‌شود.

همزمان با این مراسم نگارخانه صبا و لرزاده موسسه صبا به مدت دو هفته میزبان نمایشگاهی از آثار استادانی است که «طلوع مهر» را جلوه‌گاهی از ذوق و خلاقیت خود در عرصه خوشنویسی کرده‌اند.

این کتاب دربرگیرنده آثاری است که چهار سال پیش در موسسه صبا به نمایش درآمده بود و نیز شامل آثار جدیدتر و ارائه نشده از این اساتید خواهد بود.

«طلوع مهر» نام‌های نفیسی از تبار خوشنویسان صاحب نام و شناخته شده ایران را در خود بازمی‌تابد.

غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، محمد سلحشور، زنده یاد واشقانی فراهانی، قلی زاده شیرازی، احمد فلسفی، محمد حیدری، جواد بختیاری و ... از این جمله‌اند.

آثار چاپ شده در این مجموعه شامل 4 خط: نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نیز نمونه‌هایی از نقاشیخط، به روایت 55 استاد صاحب سبک و شناخته شده این هنر اصیل و کهن است که در فرم‌بندی‌ها و فضاهای متنوع، کرسی‌بندی‌ها و قالب‌های متفاوت و پرشماری ارائه شده‌اند.

به لحاظ موضوعی و محتوایی نیز گستره وسیعی از مضامین از آیات، احادیث، حکمت‌ها، اشعار و سخنان بزرگان ایرانی از فردوسی و مولانا و حافظ تا شاعران معاصر کشورمان در این گنجینه به چشم می‌خورد.

مراسم رونمایی از کتاب «طلوع مهر» چهارشنبه 8 آبان ساعت 15:30 در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر، تالار ایران برگزار خواهد شد.

کد خبر 236685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز