همشهری آنلاین: معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ واقعی دلار حدود ۳ هزار تومان است که در بازار وجود دارد، گفت: در حال حاضر مشکل گشایش خطوط اعتبار اسنادی ۳۰ درصدی را حل کرده‌ایم.

فارس نوشت: غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش صندوق توسعه ملی، گفت: مشکلی در گشایش خطوط اعتبار اسنادی(ال‌سی‌30 درصدی) وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مشکلاتی وجود داشت که با بانک‌ها مذاکره شد و یکسری دستورالعمل‌ جدید و هماهنگی بین بانک‌های داخلی و بانک مرکزی نیاز داشت که این مشکل رفع شد.

معاون ارزی بانک مرکزی در مورد اینکه بانک‌ها چه زمانی می‌توانند در مورد گشایش خطوط اعتبار اسنادی اقدام کنند، گفت: خود بانک‌ها می‌دانند که چه زمانی این خطوط اعتباری را بازگشایی کنند اما هیچ جریمه‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی همچنین در مورد اختصاص ارز دانشجویی گفت: مشکلی در این زمینه گزارش نشده و وجود ندارد.

کامیاب در مورد قیمت واقعی دلار گفت: قیمت واقعی همان است که بازار تعیین می‌کند و در حال حاضر حدود 3 هزار تومان برای هر دلار است و این قیمت واقعی است.

معاون ارزی بانک مرکزی بانک مرکزی با بیان اینکه در حال بازنگری همه بخشنامه‌های ارزی هستند، گفت: در حال نهایی شدن بازنگری بخشنامه‌های ارزی هستیم و همه بخشنامه‌های ارزی قبلی بازنگری می‌شود.

وی درمورد نرخ واقعی دلار گفت: وقتی بازار قیمت را حدود 3 هزار تومان تعیین می‌کند لابد همین رقم قیمت واقعی است.

کد خبر 236530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز