همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تاثیر مثبت بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر بر کاهش ترافیک بخشی از شبکه معابر پایتخت، گفت: آثار عینی روان سازی ترافیک در چند بزرگراه تهران در نتیجه افتتاح پل طبقاتی بزرگراه صدر، برای شهروندان کاملا ملموس خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی بهبود وضعیت ترافیک بزرگراه‌های اطراف و یا بزرگراه‌های موازی با بزرگراه صدر را طبیعی و قطعی دانست و اظهار کرد: وقتی معبر و راه جدیدی در شبکه معابر شهر ایجاد می‌شود، بخشی از تقاضاهای سفر در سایر بزرگراه‌ها نیز متناسب با جنس سفر مردم جابجا می‌شود و به سمت معبر ترافیکی جدید سوق می‌یابد.

وی با ابراز اطمینان از اینکه بزرگراه طبقاتی صدر یکی از تاثیرگذار‌ترین معابر تهران بر بهبود جریان ترافیک خواهد بود، یادآور شد: علاوه بر گشایش ترافیک بزرگراه صدر موجود در تراز صفر، بهره برداری از پل جدید ترافیک بزرگراه‌های مهم و پرترافیکی نظیر شهید همت، شهید زین الدین، شهید حکیم، رسالت، شهید مدرس، یادگار امام (ره) و شهید چمران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تشکری هاشمی پیش بینی کرد که با بهره برداری از کریدور شرقی ـ غربی جدیدی که با طبقاتی کردن بزرگراه صدر در شمال تهران ایجاد شده است، ترافیک بزرگراه‌های شهید همت، شهید زین الدین و رسالت بیش از همه تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی پیش بینی کرد که با بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر، بار تردد بیشتری به سمت بزرگراه نیایش سوق خواهد یافت اما در عین حال این امر را برای ترافیک بزرگراه نیایش مشکل ساز نمی‌داند چراکه اعتقاد دارد پیش از این از ظرفیت بزرگراه نیایش به طور کامل استفاده نمی‌شده است.

به گفته معاون شهردار تهران، از آنجا که بزرگراه نیایش از سمت شرق به خیابان ولیعصر (عج) متصل بود، شهروندان تمایل چندانی برای تردد در مسیر غرب به شرق این بزرگراه نداشتند؛ ضمن آنکه کریدورهای شریانی درجه ۲ برای هدایت بار ترافیک به داخل این بزرگراه مناسب نبودند و در نتیجه از ظرفیت بزرگراه نیایش به نحو مطلوب استفاده نمی‌شد اما اکنون با اتصال بزرگراه صدر به تونل نیایش، بیش از پیش از این مسیر بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 235509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز