گروه اجتماعی: سازمان تامین اجتماعی، میزان حق‌سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی را معادل 38هزار و 905 ریال تعیین کرد.

بنابراین گزارش حوزه فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی و به موجب تصویب نامه هیأت وزیران، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی معادل 38905 ریال تعیین شده و این سازمان کلیه واحدهای اجرایی خود را موظف به اخذ حق سرانه درمان مورد اشاره و دریافت مابه‌التفاوت متعلقه کرده است.

این گزارش حاکی است، برای فرزندان چهارم و به بعد کلیه بیمه‌شدگان اجباری و همچنین مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی که از تاریخ 1/7/85 مشمول حق سرانه درمان اعلام شده (ماهیانه 38905 ریال) شناخته شده‌اند، مابه‌التفاوت متعلقه از تاریخ مذکور به بعد محاسبه و نیز ادامه آن براساس مبلغ یاد شده از سوی این سازمان دریافت می‌شود.

همچنین درخصوص بیمه‌شدگان اختیاری نیز که از تاریخ 1/8/85 در زمره بیمه‌شدگان اختیاری سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند به لحاظ حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد از تاریخ شروع بیمه،‌مشمول مبلغ تعیین شده (ماهیانه 38905 ریال) می‌باشند.

براساس این گزارش، آن  دسته از بیمه‌شدگان اختیاری که قبل از اجرای بخشنامه اخیر با نرخ‌های 12، 14، 18 و 21 درصد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده و از تاریخ 1/1/86 با شرایط و ضوابط مقرر در این بخشنامه تطبیق وضعیت یافته‌اند از تاریخ یاد شده (1/1/86) به لحاظ حق سرانه درمان فرزندان چهارم و به بعد، مشمول حق سرانه درمان (ماهیانه 38905 ریال) هستند و در این مورد دریافت مابه‌التفاوت متعلقه و ادامه آن در ماههای آتی براساس رقم مذکور، ضروری اعلام شده است.

کد خبر 23537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز