شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: محسن رمضانی، از پیشکسوتان صنعت چاپ کشور و فرزند محمد رمضانی مدیر انتشاراتی معروف کلاله خاور به دیار باقی شتافت.

خبر را خبرگزاری ایبنا انتشار داد و آورد که وی مدیر انتشارات موسس بود که در دوران کاری خود بیش از 750 عنوان کتاب را به بازار کتاب عرضه کرد.

 گزارش همشهری آنلاین حاکیست که محمد رمضانی از ناشران خدمتگزار عالم کتاب بود وبا تأسیس کلاله خاور ونشر آثار نفیسی از جمله  تصحیح مثنوی مولوی  مبادرت ورزید وبه نشر آثار ادب فارسی خدمت شایان توجهی انجام داد وچون کتاب شناس بود کتابخانه گرانقدری فراهم آورد.

محمد رمضانی نیت آن داشت که کتابخانه خود را وقف مسجد اعظم قم کند که در گذشت و  بقرار اطلاع ورثه آن مرحوم مقداری از کتابهای خطی او را بکتابخانه مسجد اعظم قم اهدا کردند.

از خانواده رمضانی علاوه برمرحوم  محسن رمضانی ، علیرضا رمضانی ، مدیر نشر مرکز و نایب رئیس  اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران  که برادرزاده رمضانی کلاله خاور است،در عرصه نشر فعال است و از جمله شاخص ترین ناشران ایران به شمار می رود که آثار عرضه شده توسط نشر مرکز بارها جوایز مختلفی رابه خوداختصاص داده اند که معروفترین و پرتیراژترین کتاب این ناشر ، رمان «چراغها را من خاموش می کنم» از زویا پیرزاد است.

مراسم یادبود وی رأس ساعت 16 امروز شنبه 12( خرداد )در مسجد نور برگزار ‌شد.

کد خبر 23520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز