گروه حوادث: ۳ جنایتکار فراری که مدت‌ها تحت تعقیب پلیس بودند در جریان عملیاتی ۱۰روزه که با همکاری پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل اسلامشهر صورت گرفت، به دام افتادند.

دادگاه

علیرضا قاسمی ساغند، بازپرس ویژه قتل دادسرای اسلامشهر با بیان این خبر گفت: نخستین متهم به قتل مردی به نام خ- ش، 35ساله است که اسفند سال 1388با ریختن بنزین به داخل استراحتگاه کارگران، دست به جنایتی هولناک زد. بر اثر سرایت گرمای بخاری به بنزین ریخته شده، محل استراحت کارگران آتش گرفت و این حادثه باعث مرگ مردی به نام علی اصغر وبرادرش شد. با فرار قاتل، جست و جوهای پلیس با بن‌بست روبه‌رو شد.

با این حال با گذشت چند سال از این ماجرا، تحقیقات دوباره از سر گرفته شد و این بار مراودات مالی متهم مورد بررسی دقیق قرار گرفت و مشخص شد که احتمالا متهم با تغییر چهره در حال تردد در سطح شهر است. در ادامه با سرنخ‌هایی که از وی به‌دست آمده بود، این مرد که برای پیگیری امور اداری به یکی از ادارات مراجعه کرده بود دستگیر شد و پرونده وی با تفهیم اتهامات قانونی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. این قاضی دادگستری ادامه داد: دومین متهم به قتل، م -خ، 25ساله است که آذرماه سال 1389برسرجای‌پارک ماشین با مردی به اسم داوود درگیر شد و با قمه ضربه‌ای به قلب وی وارد کرد و او را به قتل رساند.

این مرد پس از جنایت از محل گریخت و ماه‌ها تحقیقات برای دستگیری او بی‌نتیجه مانده بود تا اینکه بعد از 3سال با صدور دستورات قضایی جدید و تمرکز روی پرونده، متهم درحالی‌که با هویت جعلی در یک موبایل فروشی مشغول به‌کار شده بود، شناسایی و دستگیر شد. این در حالی بود که آشنایان این مرد وانمود می‌کردند که قاتل فراری از کشور خارج شده و در آن‌سوی مرزها زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته است.

بازپرس قاسمی افزود: انتشار تصویر این متهم در مورخ 25تیرماه سال‌جاری در روزنامه همشهری در افشای محل اختفای وی کمک شایانی به پلیس و قاضی جنایی کرد.

کد خبر 234897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز