شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: داستان‌هایی که اژدهاهای افسانه‌ای در آنها نقش پررنگ دارند، همواره در دسته داستان‌های محبوب بوده‌اند،‌ شاید به این دلیل که اژدها هرگز نتوانسته پا را فراتر از افسانه‌ها بگذارد و خارج از داستان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها مصور شوند.

ایگوآنا

براساس گزارش نیوساینتیست،‌شاید به همین دلیل است که این تصویر زیبا از مبارزه دو ایگوآنا کمی متفاوت از دیگر تصاویر حیات‌وحش به نظر می‌آیند. شاید این دو خزنده رنگارنگ بال نداشته باشند و از دهان آنها آتش خارج نشود،‌ اما نزدیک‌ترین موجوداتی که به اژدها‌های اسطوره‌ای در زمین ساکن هستند،‌همین ایگوآناها هستند.

ایگوآنا

ایگوآناهای سبز از بومیان جنوب و مرکز آمریکا هستند و از دندان‌هایی بسیار تیز و برگ مانند برخوردارند که می‌توانند به راحتی پوست انسان را از جا بکنند. ایگوآنا از چشم سومی برروی پیشانی‌اش برخوردار است که چشم جداری نام دارد و از عدسی و شبکیه‌ای ابتدایی برخوردار است و کاربرد آن شناسایی شکارچیان منطقه‌است.

این تصویر از نبرد ایگوآناها توسط عکاسی مجار به نام گرگئی بیرو در کاستاریکا به ثبت رسانده‌است. به گفته عکاس این دو جانور طولی برابر دو متر داشتند از این رو کاملا یاد‌آور اژدها‌های افسانه‌ای بودند.

کد خبر 234674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز