جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین‌: مجموعه‌ای از تصانیف مرحوم عبدالله طالع همدانی با تنظیم تازه مهران مهرنیا و آواز سالار عقیلی به بازار موسیقی عرضه می‌شود

مهران مهرنیا آهنگساز و نوازنده تار ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت :تولید این کار بیش از یک سال طول کشید  وملودی این قطعات بین سالهای 1310 تا1325 توسط استاد عبدا… طالع همدانی ساخته اما هیچگاه ضبط نشده بود و من در حشر و نشری که در دوران حیات ا ستاد با ایشان داشتم اجازه بازسازی  این تصانیف را ازایشان گرفتم.

وی گفت :با توجه به ویژگیهای ملودیک این تصانیف ترجیح دادم انها را با یک ارکستر خاص ضبط کنم .ارکستری که در سالهای بسیار دور برای اجرای اینگونه اثار استفاده می شده است که خوشبختانه این ترکیب بسیار عالی جواب داد.

مهرنیا درباره چگونگی طی شدن مراحل مختلف کار گفت:کار ضبط شده را که البته در ابتدا در چپ کوک و برای صدای چپ انجام شده بود به مدیریت جدید مرکز موسیقی صدا و سیما  ارائه دادم با علم به اینکه ریاست و قائم مقام جدید به شدت در پی اثار فاخر و با کیفیت موسیقی بودند اطمینان داشتم که مورد توجه قرار می گیرد و همین اتفاق هم افتاد .با قراردادی که بسته شد کار را به راست کوک انتقال دادم و پس از چند رای زنی با خوانندگان مختلف اقای (سالار عقیلی)را برای اجرا دعوت نمودم که خوشبختانه با تلاش و جدیت فراوان توانستند تا حد زیادی از پس اجرای کار بر آیند. البته در تمام این مدت همکای‌ها و لطف اقایان (پیریایی_تقی پور_ساعد باقری )نیروی مضاعفی بود جهت ادامه و بهبود کار.

مهرنیا درباره تحولات صورت گرفته در بخش موسیقی صدا و سیما گفت:بی شک تحولات انجام شده در مرکز موسیقی صدا و سیما انقدر هست که به سادگی قابل تشخیص باشد و این تغییر در تولیدات مرکز نیز در حال خود نمایی است. علاقه فراوان ریاست مرکز و قائم مقام ایشان به تولید اثار با کیفیت وتلاش در این مسیر روح مرکز موسیقی را متحول کرده است.

مهرنیا که اثرش به عنوان اثری کیفی در روزهای پایانی سال گذشته تقدیرنامه‌ای را از مرکز موسیقی صدا و سیما دریافت کرده بود گفت‌: همین اتفاقات باعث شده تا امثال من که پیش از این حتی فکر همکاری با مرکز را نمیکردیم، حال با کمال میل به همکاری های بعدی بیاندیشیم. از این مهم‌تر درک هنری حوزه ی ریاست است که باعث ایجاد انگیزه های روز افزون در اهل موسیقی خواهد شد.

تقدیر از اثر تولید شده توسط من و درک تلاشی که در تولید ان شده بدون در نظر گرفتن هدایا و… نیرویی‌است که در روح و روان یک موزیسین تزریق می‌گردد تا در فکر اثار و تولیداتی بهتر و برتر باشد. درست است که هنر مند برای تشویق شدن کار نمی‌کند اما وقتی درک مدیر و سفارش‌دهنده را احساس کند انگیزه بیشتری می‌یابد.

کد خبر 23419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز