دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ممکن است بسیاری از کاربران به ساختن یک سایت شخصی علاقمند باشند، اما برای درست کردن یک سایت چه کارهایی باید انجام داد؟

به گزارش ایسنا، برای درست‌کردن یک سایت لازم است ابتدا فضایی را در اینترنت به صورت سالانه یا برای چند سال اجاره کنید و علاوه بر این نیازمند یک دامنه برای سایت خود هستید.

دامنه در حقیقت نامی است که بعدها بازدید‌کنندگان آن را در مرورگر خود وارد می‌کنند و سپس به سایتی که طراحی شده باشد، ورود پیدا می‌کنند.

بعد از تهیه‌ی فضا، باید با توجه به نوع دامنه‌ای که خریداری کرده‌اید و اطلاعاتی که سایت فروشنده در اختیار شما قرار داده است، به نصب دامنه برروی سایت اقدام کنید که این موضوع با توجه به اطلاعاتی که سایت سازنده در اختیار شما قرار می‌دهد چندان دشوار نیست.

حال مهم‌ترین قسمت کار نصب سیستم عامل برروی فضایی است که شما آن را خریداری کرده‌اید. بدین منظور نرم‌افزار‌های تحت وبی که متن باز هم هستند در اختیار کاربران قرار گرفته است که از معروف‌ترین این نرم‌افزار‌ها می‌توان به جوملا، وردپرس و یا نیوک اشاره کرد.

جوملا: این سیستم عامل به عنوان یکی از نرم‌افزار‌هایی موفق تحت وب شناخته می‌شود. البته اگر به دنبال نصب این سیستم عامل روی فضای سایت خود باشید باید پیچیدگی‌های آن را به جان بخرید.

وردپرس: از محیط‌هایی به‌شمار می‌آید که محیط‌ش کاربرپسند بوده و کاربر به راحتی می‌تواند با آن کار کند. این نرم‌افزار تحت وب در بسیاری از سایت‌های شخصی استفاده می‌شود.

نیوک: این سیستم عامل بیشتر برای سایت‌های موسیقی و یا پادکست‌ها استفاده می‌شود.

البته علاوه بر این سه سیستم عامل، برنامه‌های دیگری هم در اینترنت وجود دارند که می‌توان آنها را برروی فضای خود بارگذاری کنید و حتی اگر می‌خواهید سیستم عامل خاص سایت خود را داشته باشید باید درخواست خود را به شرکت‌هایی اعلام کنید که سیستم عامل سایت‌ها را طراحی می‌کنند.

بعد از انتخاب سیستم عامل، باید آن را به حالت فشرده یا zip برروی سرور اصلی سایت بارگذاری و نصب کنید. البته قبل از انجام این عملیات باید به خاطر داشته باشید که یک پایگاه داده برروی فضای سایت خود ایجاد کنید که این عملیات روی سایت میزبانی که فضا را در اختیار شما گذاشته توضیح داده شده است.

بعد از بازگذاری سیستم عامل به صورت zip، آن را از حالت فشرده خارج کرده و سیستم عامل روی سایت شما بارگذاری می‌شود. حال با مراجعه به آدرس سایت شما بارگذاری می‌شود. حال با مراجعه به آدرس سایت خود باید تنظیمات سیستم عامل که خود راهنمایی دارد مرحله‌به‌مرحله با توجه به اطلاعاتی که مورد نظر شماست و در پایگاه داده وارد کرده‌اید، انجام دهید.

در مرحله‌ی آخر بعد از اتمام این مرحله باید به صفحه مدیریت سایت مراجعه کنید و داخل پنل مخصوص کنترل سایت شوید.

حال می‌توانید مطالب خود را برروی اینترنت به اشتراک بگذارید. اگر در این بین می‌خواهید قالب سایت خود را تغییر دهید باید به دنبال پوسته‌ای باشید که با سیستم عامل شما سازگار باشد و آن را روی سیستم عامل خود قرار دهید. برای اضافه کردن امکانات اضافی هم باید به دنبال افزونه‌هایی باشید که با سیستم عامل شما سازگار باشد.

کد خبر 233747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز