گروه شهرستان‌ها: در هفته‌ای که گذشت نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی از الحاق بخشی از استان هرمزگان به استان فارس و در نتیجه آن اتصال استان فارس به خلیج‌فارس خبر دادند.

واکنش‌های‌ متفاوت به ساحلی شدن فارس

 

اتفاقی که با انتشار نامه‌ موافقت وزیر کشور با آن موجب واکنش نمایندگان و مردم هرمزگان شد. روز چهارشنبه گذشته خبری روی سایت استانداری فارس قرار گرفت که در آن آمده بود حسین صادق عابدین، استاندار فعلی فارس که بنا‌بر گزارش‌ها روزهای آخر کاری خود را در این سمت سپری می‌کند نیز اعلام کرده استان فارس به خلیج فارس متصل شده است. حسین صادق‌عابدین رسما اعلام کرد: با تصویب هیأت دولت و پیگیری‌های مؤثر رئیس‌جمهور جناب آقای دکتر روحانی و وزیر کشور خبر اتصال استان فارس به خلیج‌فارس را به‌عنوان هدیه دولت یازدهم اعلام می‌کنیم. در تأیید حرف‌های استاندار فارس، سیدموسی موسوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس هم اظهار داشت: از سال‌ها پیش این موضوع توسط مسئولان کشوری و استانی پیگیری می‌شد و نهایتا در آخرین روزهای دولت دهم موفق به اخذ مصوبه هیأت دولت در این خصوص شدیم و با این مصوبه بخش‌هایی از شهرستان پارسیان واقع در منتهی‌الیه غرب استان هرمزگان به شهرستان لامرد در فارس ملحق می‌شود.

با وجود این رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان عنوان کرد برخی هنوز تصور می‌کنند که در فضای دولت قبل به‌سرمی‌برند. احمد جباری، نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس افزود: نمایندگان هرمزگان در جلساتی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور نیز این مسئله را به‌طور کامل بررسی کرده‌اند و اساسا چنین مسئله‌ای صحت ندارد و تنها جوسازی برای القای این مسئله صورت می‌گیرد. همچنین نماینده بندرعباس، قشم، ، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس گفت: بنده دست اندازی به جغرافیای استان هرمزگان را به‌صلاح نمی‌دانم. ابوالقاسم جراره در گفت‌و‌گو با مهر اضافه کرد: تصویب طرح اتصال استان فارس به خلیج‌فارس صحت ندارد. به هرترتیب انتشار تصویر نامه‌ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور که در آن وزیر کشور با انتزاع چند روستای هرمزگان و الحاق آنها به فارس موافقت کرده و ابلاغ مصوبه را از نظر وزارت کشور بلامانع دانسته، موضوع برخلاف ادعاهای نمایندگان هرمزگان نشان داده می‌شود. با وجود این برخی از نمایندگان استان هرمزگان به دستور معاون اول دولت یازدهم در جهت توقف تمامی مصوبات روزهای پایانی دولت دهم اشاره می‌کنند.

در عین حال گفته می‌شود که پس از این دستور، نمایندگان استان فارس در 23نوبت ملاقات حضوری، رضایت جهانگیری را به شرط اعلام نظر موافق وزیر کشور جلب کرده‌اند که ماحصل آن نامه وزیر کشور می‌شود. بنابراین باید کمی صبر کرد و دید تا مسئولان دولتی چه واکنشی به این اظهارنظرها نشان می‌دهند و بحث اتصال فارس به خیلج‌فارس فقط فعلا در حد یک‌طرح است یا خیر.

 

کد خبر 233719

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز