سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه در بازی با سئول به دنبال گل زدن در ابتدای بازی است گفت که بازیکنانش با غیرت و برنامه بازی خواهند کرد.

قلعه نویی

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر اف‌سی‌سئول در رابطه با این دیدار گفت: ما نیمه اول را واگذار کرده‌ایم. ما در سئول فوتبال بدی را بازی نکردیم. قبل از اینکه گل بخوریم بازی منطقی را ارائه دادیم و به خوبی توانستیم حریف را تحت فشار قرار بدهیم اما متاسفانه روی اشتباه فردی گل خوردیم. بعد از گل، احساسی شدیم .در بین دو نیمه به بازیکنان گفتم گل دوم را نخورید اما متاسفانه سریع گل خوردیم و باز بازی احساسی شد. ما می‌توانستیم حداقل یک گل بزنیم. در مجموع نیمه دوم که فرداست باقی مانده است.

وی افزود: ما بازی چهار بر یک را زمانی که بازیکن بودم جبران کردیم و باید تمرکز داشته باشیم و اولین هدفمان گل نخوردن است. پیروزی با بیش از دو گل دور از دسترس نیست. آنها خط هافبک خوبی دارند و بازیکنان خارجی‌شان واقعا تعیین‌کننده هستند. ما در این چند روز فقط روی بحث روانی کار کردیم و خدارا شکر بازیکنان از شادابی خوبی برخوردار شدند و امیدوارم فردا بازی خوبی شاهد باشیم.

او در پاسخ به این سوال که سرمربی کره گفته استقلال شانس آورد گل‌های بیشتری نخورد، اظهار کرد: از دقیقه 70 به بعد آنها چند موقعیت گل داشتند. او درست می‌گوید. شانس آوردیم که گل نخوردیم. من این حرف مربی کره را قبول دارم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره مهاجم اف‌سی سئول تصریح کرد: فوتبال دیگر یک بازی یک نفره نیست. این کارها قبلا انجام می‌شد. ما یکسری فرامین تاکتیکی داریم و گاهی اوقات آنها خوبی اجرا نمی‌شود. ما اگر بتوانیم رابطه خط هافبک و مهاجم آنها را قطع کنیم این مشکل حل می‌شود.

او در ادامه افزود: ما همواره از تیم‌هایی بوده‌ایم که بازی هجومی انجام داده‌ایم. باید با نظم و انضباط خیلی خوبی فردا کار کنیم و آماده یک پیروزی باشیم. یقین داشته باشید که بازیکنان ما در شرایط روحی بسیار خوبی هستند. بچه‌های ما هیچ‌وقت تا این حد مصمم نبوده‌اند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به حضور هواداران استقلال چیست، بیان کرد: اولا از همه جامعه فوتبال تشکر می‌کنم. درباره آنهایی که خودشان را به فوتبال چسبانده‌اند صحبت کرده بودم. آنهایی که دلشان برای ایران می‌سوزد، دوست دارند فردا ببریم. عده‌ای چسبیده به فوتبال هستند. پیشکسوتان ما مثل مصطفوی و دادکان صحبت‌هایی را کرده‌اند. حتی رویانیان بعد از بازی با بوریرام به ما زنگ زد و تبریک گفت. من از همه اینها متشکرم. مردم ما همیشه نشان دادند در صحنه حاضرند. به خاطر شأن و شخصیت ایرانی باید رعایت کنیم. نتیجه دست خداست.

وی افزود: بازیکنان ما شرایط سختی دارند. همین تیم اف‌سی‌سئول لیگش را آغاز کرده و دارد لیگ قهرمانان‌ آسیا را تمام می‌کند اما لیگ ایران اینگونه نیست. از زمان بازی ایران و کره تا آغاز لیگ 35 روز زمان بوده و کی‌روش هم گفته بود بازیکنان 20 روز استراحت کنند. من از بهروان می‌پرسم آیا 15 روزه می‌توان بدنسازی کرد. من 30 سال است ایشان را می‌شناسم. ما شرایط خیلی سختی داشتیم. خواسته بودیم یک بازی‌مان را بردارند. کار بدنی که نمی‌شد بکنیم اما می‌خواستیم کار تاکتیکی انجام دهیم. تا همین‌جا هم ممنو‌ن‌دار بازیکنان هستم. فردا یک روز بسیار خوب برای ما خواهد بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای احساسی نشدن تیمش در بازی فردا دارد یا خیر، گفت: بازیکنان ما تجربه بالایی دارند. همین آقای بیگ‌زاده حداقل 4 قهرمانی در کارنامه دارد. اما توصیه شما را می‌پذیرم که نباید احساسی پیش برویم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که مربی کره‌ای گفته که آبی‌ها شاید عصبی باشند و این به نفع ما شود و اینکه این تیم کره‌ای هیچ‌وقت تدافعی به میدان نمی‌آید، اظهار کرد: ما این فشار را به بازیکنانمان نیاورده‌ایم که حتما تا فلان دقیقه گل بزنید. اما اگر بتوانیم همان آغاز حمله پرفشار داشته باشیم خیلی بهتر است. ما به دنبال یک فوتبال منطقی هستیم و مطمئنا با تجربه بازیکنانمان مطمئنا یک فوتبال احساسی را ارائه نمی‌دهیم. چون بارها با بازیکنان صحبت کرده‌ایم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که گفته شده سرمربی اف‌سی سئول دفاع استقلال را ضعیف دانسته و آیا این صحبت گستاخانه نیست، گفت: نه اینگونه فکر نمی‌کنم. آنها مثل ما فوتبال را سخت نمی‌گیرند. مثل ما نیستند که ببری 10 هزار مشکل داری و ببازی هزار مشکل داری. به هرحال ما گل نزدیم و ایشان هم نظرش را گفته و به نظرم مساله خاصی نیست.ما باید تمرکز خودمان را روی بازی فردا بگذاریم.

او درپاسخ به این سوال که آیا غیرت بازیکنان و غیرت ایرانی می‌تواند در بازی فردا راهگشا باشد، اظهار داشت: بازیکنان ما سال‌های گذشته هم این کار را کرده‌اند. اما جدا از غیرت باید تاکتیک هم داشته باشیم تا به مسائل فنی هم بپردازیم. صعود ما از گروه مرگ نشان داده که به بلوغ تاکتیکی رسیده‌ایم. و امیدوارم فردا هم کار خودمان را ادامه دهیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره غیبت نکونام و تیموریان و جایگزینان این دو بازیکن گفت: این دو بازیکن فردا نیستند اما فردا خط هافبک استقلال را نفراتی پوشش می‌دهند که هم قدرتی هستند و هم به خط هافبک سرعت می‌دهند. فردا امیدوارم یک روز خوب برای ایران و ایرانی باشد.

 هاشم بیگ‌زاده هم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر اف‌سی سئول گفت: امیدوارم فردا بازی خوبی را ارائه دهیم. ما آماده هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیمش توان پیروزی برابر اف‌سی سئول را دارد یا خیر، اظهار کرد: صحبت‌هایی را که قلعه‌نویی مطرح کرده بود ما تلاش می‌کنیم خودمان را براساس آن به اوج برسانیم. همانطور که آنها دو گل زدند ما هم شایستگی‌اش را داریم بزنیم و فینالیست شویم. تیموریان و نکونام نیستند و نباید به اینها فکر کنیم.

کد خبر 233391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز